Alt med måte!

Det er lov å kose seg

Det er faktisk helt nødvendig å kose seg i en travel hverdag. Spesielt i høytider som julen. Julen er en høytid der varme, lys og samhold står i fokus.

Av mange gode grunner bør man være måteholden med utskeielser. Ikke minst gjelder dette alkohol. Foruten det helt åpenbare med fyll på denne dagen som ikke hører julen til og er vondt for mange, så vil også overdreven alkoholbruk føre til negative konsekvenser for kroppen. En halv øl inneholder ca. 220 kcal og legger du dette til ulike julemiddager så har man mye å forbrenne etter jul.

Julen er likevel en tid der man skal sørge for å kose seg maks.

For min egen del feirer jeg med pinnekjøtt og forskjellige andre småretter. Jeg styrer lett unna kaker og smågodt, men nyter gjerne et par lettøl til maten.

Min jul når det gjelder trening vil inneholde små spaserturer, HIIT økter a 20 sekunder x 4 og jeg krydrer gjerne dette med litt småjogging på mølla ca 3 kilometer i rolig kosetempo. Siste 400 meter tar jeg gjerne opp mot 80 – 90% av makspuls, avhengig av humøret.

Rent psykisk gjør dette svært godt. Og kroppen faller ikke sammen om man koser seg litt ekstra i julen, men ta gjerne noen ekstra spaserturer i romjulen for å nyte frisk luft og holde kroppen i gang.

Mitt motto for julen er «Alt med måte»

 

Ønsker alle en riktig god jul og fredelig julefeiring

Mvh hverdagsaktiv

#jul #trening

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top