Å bare være mamma…

 

Hva livet bringer, er det heldigvis ingen som vet. Vi vokser på prøvelser og vi kjenner at vi lever når vi får dager som røsker godt i roten. Det er dette vi er laget for, vi mennesker. Laget for å takle, tåle og lære av erfaringene. De ligger seg i sekken som vi alle har med oss hvor vi enn er i livet.

Vi velger veien vår etter hvilket menneske vi er. Er vi praktikere? Er vi teoretikere? Er vi en av dem som ønsker å gi, gi til dem som blir så uendelig glad for så lite. Små gleder som blir til vill jubel?!

Det er det beste jeg vet! Å se mennesket ovenfor meg JUBLE av glede, fordi vi setter på favoritt musikken eller gjør noe så rart som å spise dessert før middag.

Jeg elsker følelsen det gir meg når jeg kan være viktig for noen. Ja, for hvem ønsker ikke å være det? Være en av dem som kommer så nært, ofte nærere enn de nærmeste.

Er så utrolig ydmyk, som har fått velge min vei og funnet akkurat det som gir meg så utrolig mye glede, alvor, ansvar og ikke minst følelse av å kunne gjøre en forskjell.

Å komme så nært at man nærmest tenker tankene før de er tenkt, ser før andre ser og hører mer enn det som sies.

Et stort ansvar å få. Å drive et annet menneske som ikke kan drive seg selv. Å finne balansen mellom å lede an der det er vanskelig, å slippe opp når det trengs.

 

Utrolig takknemlig for at jeg har blitt utfordret i mitt arbeide, lært, veiledet og blitt gitt mye kunnskap. På mange plan. Det har gitt meg en styrke og tro på meg selv til å kunne ta avgjørelser, gjennomføre og handle. På vegne av andre og nå på vegne av gutten vår.

Er så utrolig takknemlig for at andre mennesker har villet satse. På meg. Ville delt av sin kunnskap, vennlighet og vennskap.

Så utrolig heldig man kan være!

Jeg savner likevel å være en del av noe. Oppleve gledene til andre, over små ting som gjør en så inderlig varm når man oppdager det sammen med dem.

 

Men, akkurat nå? Akkurat nå er det ikke rom for det. Nå skal jeg bare være mamma. Og bare for å få det sagt: «Det er ikke bare, bare!»

 

Mvh Merethe

#mamma #autisme #asperger #tilhøre #faglighet #Takknemlighet #erfaringer #vennskap #kunnskap

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top