Det å våkne om morgenen og oppdage at man er død

Reklame

     Intersport

 

Livsstilsendringen som ingen ende vil ta. Det er vel nettopp det som ofte er problemet for mange som pålegger seg et regime av trening og sunnhet som de dessverre ikke klarer å holde ut etter en tid.

 

Endring av livsstil er en, ja nettopp, en livslang endring. Derfor er desto viktigere å kunne forstå at man også har et liv som skal LEVES.

 

Mange som pålegger seg endringer de ikke kan leve med vil oppdage at de nettopp ikke kan leve med endringene selv om disse endringene er livsnødvendige. La oss si at legen har gitt deg et ultimatum om at enten så endrer du livsstil ellers står du i verste fall i fare for å dø.

Valget synes å være enkelt, men for en del mennesker er vaner så innarbeidet at det nærmest er umulig å endre til noe bedre. Så ender man opp med å ta sjansen på å fortsette litt til og da forhåpentligvis overleve.

Man sier gjerne til seg selv at «Ja, ja jeg døde i alle fall lykkelig»

 

I og for seg er jo dette riktig, men jeg må jo si det at

 

det å våkne om morgenen og oppdage at man er død må kanskje være noe av det kjipeste man kan våkne til.

 

Jeg kan i alle fall tenke meg en god del andre og bedre måter å våkne på om morgenen.

 

Likevel fortsetter man til det uendelige med sin dårlige livsstil. Man klarer kanskje å endre noen små ting i det store bildet, og så tar livsløgnen deg og de små bagatellmessige endringene man gjør blåses opp til store og betydningsfulle endringer som er med på å redde livet ditt.

 

Løgner som du forteller til deg selv blir ikke nødvendigvis sanne bare du forteller dem ofte nok eller at du som individ selvstendig VELGER Å TRO PÅ DET DU SELV SIER.

 

 

Helt ærlig! Ta det riktige valget for å kunne leve et best mulig og lengst mulig liv.

 

Selv velger jeg å ta det valget hver eneste dag. Hvert eneste minutt om dagen tar vi våre nyeste valg. Det er INGENTING som kan stoppe meg i disse valgene. Det bestemmer jeg!

 

Usunn lunch i dag? NEI TAKK. Mitt valg!

 

Stå mer på jobben i dag? JA TAKK. Mitt valg!

 

Tenne røyken? NEI TAKK. Mitt fordømte valg!

 

Synes synd på meg selv? NEI TAKK. Mitt valg!

 

Tenke på alt det kjipe som har skjedd før? NEI SÅ FORBANNET IKKE! Mitt valg!

 

Unne meg Fredagspils, og spille Battlefield 1? JA TAKK. Mitt valg!

 

Legg merke til mønsteret her. Det å kose seg av og til betyr IKKE at hele livsstilsendringen går til pieces. Det er faktisk nødvendig for å kunne klare å leve med endringene. Bare pass på at du ikke beholder alt det du ALLER MEST burde kvitte deg med. Nyt fredagen og ta de rette valgene resten av uken.

 

Det er det det dreier seg om. Å LEVE.

 

God helg alle sammen!

Mvh Willy

 

#leve #livet #livsstilsendring #sunn #valg #blogg #hverdagsaktiv #motivasjon

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top