Vi skulle ikke bare tatt en kaffe da?

 

Det er mye som kan sies om hva som er interessant og meningsfullt for den enkelte. Hva som er meningsfullt for deg, er ikke nødvendigvis meningsfullt for meg. Og motsatt. Heller ikke det som er meningsløst for deg er ikke nødvendigvis meningsløst for meg.

 

Paradise hotell er for meg helt meningsløst. Det er også Svenske Hollywoodfruer, doktor Phil og ja egentlig mesteparten av det som sendes på tv innen disse kategoriene. Samtidig er det også svært meningsfullt for svært mange.

 

For meg er politikk svært meningsløst slik det fremstår i dag. For de som lever av dette er det derimot svært meningsfullt. For meg er trening til du spyr og geriljaskriking hos autoritære PTèr med Amerikanske sersjantforbilder meningsløse. For de som lar seg motivere av dette er det derimot svært nyttig og meningsfullt.

 

Hat, er for meg både uforståelig og meningsløst, men for andre er dette svært altoppslukende og muligens den eneste drivkraften de har for å få sitt eget liv til å gå rundt i hverdagen.

 

Alt som handler om ekstremisme både til høyre og til venstre og hit og dit, samt ditt og datt og opp og ned, er for meg meningsløs waste of time! For meg er kardemommeloven meningsfull. For andre igjen gjennomsyrer dette livet og hverdagen. For dem er dette så viktig at det er overmeningsfullt.

 

Kardemommeloven er for noen særs meningsløs naivitet som burde diskvalifisere til å ytre seg om noe som helst. For andre er det det motsatte, altså kynisme, radikalisme, polyteisme, og andre ismer som er naivt og feil. Ja, hvor man enn snur seg så er det de andre som tar feil.

 

Vi skulle ikke bare tatt en kopp kaffe da? Vel da kommer vel tedrikkerne, øldrikkerne, brusentusiaster,cocacolikere, vanndetox`erne, Cognacklubben og tørstedrikkernes landsforening på banen og bannlyser alle kaffedrikkere. Eller er det slik at kaffedrikkerne egentlig blir litt provosert og kvalm av alle de andre som drikker andre ting? Helsikes melkedrikkere og juiceelskere!?

 

Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg da vil velge fortsatt å støtte meg til kardemommeloven og en litt naiv fremtoning. Jeg vil fortsette å smile til alle andre enten de drikker ditt eller datt, eller hva og hvem de nå enn er. Jeg vil fortsette med å gi alle jeg møter samme behandling og samme gode ønsker selv om det for noen er både dumt og naivt. Jeg vil likevel gjøre det simpelthen fordi det passer meg. Selv om det ikke passer andre.

 

Jeg behøver ikke like alt i verden, og verden behøver ikke like alt ved meg. Slik er det bare. Andre mennesker har sine grunner og jeg har mine. Andre har sine ting de brenner for og jeg har mine. Vi trenger ikke være enige, men vi behøver da for pokker ikke å hate hverandre? Vi behøver ikke akseptere andres meninger og andre behøver ikke akseptere mine meninger? Hvorfor må dette i det hele tatt lede til hat og vold?  Det er vel nok hat i verden nå. Hat avler hat og vold avler vold. Hvem som har rett betyr mindre hvis man aksepterer at den ene siden har rett. Og selvsagt vil den andre siden til enhver tid hevde at det er de som har rett.

 

Stale Mate! Uavgjort! Null, null!

 

Og min erfaring er at man kommer lengst med et smil!

 

Så jeg sier det gjerne igjen. «Vi skulle ikke bare tatt en kaffe da?»

 

Ønsker alle en fantastisk fremtid!

 

#kaffe #hat #smile #kardemommeloven #respekt #naiv #slappav #fremtiden

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Vi skulle ikke bare tatt en kaffe da?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top