Dagens hverdagsaktiv. Trening i dusjen!

 

Ingenting er som å slå flere fluer i en smekk!

Hver dag fremover denne uken, vil jeg forsøke å presentere en smart hverdagsaktivitet som kan gjøres uten at man trenger å styre med alt mulig før man er i gang og som ikke tar lang tid. Ideelt så kan aktiviteten gjøres i kombinasjon med andre vanlige sysler.

To fluer i en smekk med andre ord.

Jeg ønsker meg mange tips til slike aktiviteter og hvis tipset er bra og nyttig for mange så lenker jeg gjerne til din blogg og presenterer tipset her på hverdagsaktiv!

Dagens tips er trening i dusjen!

Er du som meg og veldig mange andre, så er du som regel både trett og knirkete i leddene når du våkner om morgenen. Så tutler man seg svimete ut på kjøkkenet og setter på livgivende styrkedrikk i form av dagens første kaffekopp. 

Man hadde da for en tid tilbake en ambisjon om å løpe en liten tur hver morgen. Så man titter ut av vinduet og ser sluddet føyke forbi vinduet. Lukten av kaffe brer seg i rommet og skriker mot en.

“Ikke gå ut i dette været! Du blir syk!!”

Du innser selvsagt at stemmen i hodet har rett. Mens samvittigheten din pirker forsiktig borti skyldfølelsen din, tutler du ut på badet. Du tar en stor slurk av kaffen og kjenner straks bedring. Nå i dusjen!

Vel inne i dusjen er det bare å begynne dagens trening! Man strekker armene opp og tøyer skikkelig ut. Bøy og tøy noen få ganger i alle de ledd som er mulig. Så tar du 50 tåhev i dusjen. Er du relativt sprek så ta 50 på hver fot, før du tar 50 reps på begge sammen. Det skal svi i leggene, ja.

Denne øvelsen gir deg god trening i leggene samtidig som du er ferdigdusjet etter økten!

Dette er en øvelse jeg har gjort til en vane å ta hver gang jeg dusjer. Det gir gode resultater etter kort tid, og vil være med å styrke løpetreningen din samt gi deg generell styrke i ankler og leggmuskulatur. Dette er jo selvsagt viktig når man er på tur i skog og mark.

Så lykke til med denne øvelsen neste gang du dusjer!

#treningstips #dusj #sprek #hverdagsaktivitet #aktiv #trening #helse #motivasjon #aktivitet #hverdagsaktiv #livsstilsendring #livsnyter 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

9 thoughts on “Dagens hverdagsaktiv. Trening i dusjen!

  1. Takk. for meg selv som har tidvis mye smerter i leddene, funker dette veldig bra. Det finne mye man kan gjøre av småtrening i dusjen og det kan være lurt i mange tilfeller. Har man derimot mye betennelsestilstander i kroppen skal man være litt mer forsiktig, da varme ofte er kontraindisert. Ha en flott Søndag Marleen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top