Dørstokken i hodet!

 

 

Dagens økt i frisklivssentralen innebar to timer med HIIT trening. Virkelig slitsomt og virkelig bra økt for alle.

Ikke sikkert det er den absolutt riktige oppladningen til løpefesten på Lørdag. Men når man er på jobb så er man på jobb!

Når jeg er såpass heldig som å få lov til å arbeide med livsstilsendring, så takker og bukker jeg for alt som gjør folk i bedre stand til å få god helse.

Med to timer til rådighet fordelt på to grupper, blir det selvsagt mye løping og HIIT trening på meg. Og det skal ikke stikkes under en stol at jeg var passelig kjørt selv etter dette. HIIT trening gjør noe med deg på den måten. En ting jeg liker med denne type trening er at vi oppnår svært høy intensitet på kort tid. Vi får mange turer opp i høy puls i løpet av treningsøkten, noe som gir god effekt på kondisen.

Bena får også kjørt seg mye i løpet av en slik økt og når vi designer øvelser som tar for seg hele underkroppen med styrke og overkroppen med bevegelse, så er effekten knallgod!

Så spørs det om jeg er restituert ordentlig til Bergen City Maraton på Lørdag. Det tenker jeg skal gå fint med et par små lette joggeturer på egenhånd frem til dagen. Jeg har vært nøye med å ikke tøye ut for ikke å strekke musklene for mye. Dette har hjulpet godt før og gjør nok det igjen.

Det kommer til å bli en folkefest med rekordmange påmeldte til Bergen City Maraton. Vi er ti stykker på jobben som skal løpe stafetten. Det blir en halv maraton delt på ti personer. Så ikke så langt per stykk med andre ord. Jeg selv skal løpe rundt to kilometer, men tempoet vil selvsagt bli holdt svært høyt! Ha ha ha, vi får se om de gamle er eldst som det heter.

Uansett er dette først og fremst en sosial happening for oss alle og vi gleder oss til å både løpe, men også kose oss etter løpet. Med tusenvis av mennesker i byen blir det omtrent som en 17 mai feiring på forskudd. Og været håper vi blir strålende.

Husk at hvis du ikke kommer deg over dørstokken og sliter med å komme i trening eller i aktivitet så er det IKKE lang vei å gå når du først har bestemt deg. Det finnes MANGE i din situasjon som klarer å finne en vei der balansen mellom det å leve og kose seg og det å være i bra form med god helse er fullt oppnåelig.

Ta kontakt med din lokale frisklivssentral eller start selv med daglig aktivitet, så er du også i gang. Lær deg å like det du før hatet, like det du før aldri kunne tenke seg til og så blir det enklere. Mest av alt sitter dørstokken i hodet!

Mvh Willy

 

#dørstokkmilen #bcm #maraton #stafett #sosialt #løpeglede #livsglede #helsegevinst #helse

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Dørstokken i hodet!

  1. Blir spennende på lørdag. Eg har vært med de fem siste årene, men blir ikkje med i år. Tar et kvileår som det heiter.
    Lykke til på lørdag. Håper dokkar får fint vær. Da blir arrangementet ubeskrivelig fint. 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top