Maraton i mankini

 

I morgen starter altså vårens eventyr, Bergen City Maraton. For meg blir det altså første gang i et konkurranseløp noensinne. Jeg må si at jeg har sett frem til dette lenge, og jeg gleder meg spesielt til den sosiale biten av dette eventyret.

 

I dagene før har jeg altså ladet opp med trening, løping og valg av løpeklær, blant annet. For det meste er jeg i mål. Og altså veldig klar for å ha det moro og nyte folkelivet.

Så slippes altså nyheten om at håndballspiller og farmen kjendis Frank Løke også skal løpe. Han skal riktignok løpe hele maraton løpet, men det spesielle her er jo at han tapte et veddemål og at påkledningen derfor blir i MANKINI!

Og til alt overmål så må han sykle fra Bergen til Sandefjord hvis han løper senere enn tre timer!

Mannen kan jo ikke være riktig klok, enten det eller så har han mer guts enn de fleste andre menn jeg vet om. Inklusive meg selv. Ikke det at det hadde vært så vanskelig å opptre i MANKINI, men det å løpe en krevende maratonløype på under tre timer med et tau mellom skinkene, MÅ jo ende med katastrofe!?

Det ville gå med en del vaselin, mente hovedpersonen selv, og det kan man forstå. Jeg tenker at når de første tre kilometerne er unnagjort, så vil snoren bak endre form og konsistens til å heller likne piggtråd! For ikke å snakke om den andre siden. Her er det avgjørende at mankinien er av den stramme typen slik at ikke Herren spiller klinkekuler etter kun få steg. Stakkars Løken! Her lukter det ikke bare blod svette og tårer, men potensielt store smerter mellom bakkar og berg her ute mot havet.

Men Løke vet vel hva han gjør, og man må lide litt for å fremstå som den ultimate mannen han er. Jeg kjøper den, men kan likevel ikke unngå å synes synd på ham hvis han kommer haltende i mål med piggtråd bak seg, og knuste?drømmer foran seg, tre minutter for sent og så får utlevert sykkelen han skal ta seg de 60 milene hjem med. Stakkars Frank, Stakkars Løken. Kan ikke annet enn å både beundre ham samtidig som man har den største sympati for det potensielle resultatet av et slikt stunt.

 

Bare en ting å si! Masse Lykke til Frank Løke! Det trenger du.

Og Masse lykke til til alle som skal nyte denne festen i morgen, både med og uten spesialklær!

 

Mvh Willy

#bergencitymaraton #bcm #løpefest #løpetur #mankini #frank #løke #tøffing #stakkars #smerter

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Maraton i mankini

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top