Tiden er inne for å være ute

 

De siste dagene har det, med et skikkelig unntak i natt, vært et knallvær her vest i havet. Gradestokken har fått det for seg at den vil lære å gå og har nå startet å krype oppover. Jeg trodde i vinter at den var ødelagt, men heldigvis så overlevde den.

De stadig bedre temperaturene har til og med klart å lokke ungene ned fra loftet og vekk fra datamaskinen. Jeg trodde nesten de hadde flyttet hjemmefra når de plutselig sto i stuen. Jeg kvapp så det sang etter, men på en god måte hvis dere skjønner hva jeg mener. Så da kan man tenke seg hva dette gjør med et stivfrossent sinn som mitt. Smiler fra øre til øre!

Som vanlig var det et halvt tonn med prosjekter som vi hadde planlagt denne sommeren, som vi skulle ta fatt på. Et av de viktigste tingene var terrassen. Her ligger det mye arbeid, men med riktig innstilling og god kjernemuskulatur, blir dette som en knallgod treningsøkt. Eller flere, siden vi delte den opp i flere økter over to dager. Ja i hvert fall ble kona godt trent da det er mest hun som liker denne typen trening, men jeg lurte da inn noen økter med rulle og pensel.

 

 

Ingenting er bedre enn hvis man finner oppgaver i og utenfor huset som kan konverteres til trening. Absolutt alle slags oppgaver kan brukes og resultatet blir til glede for alle. Luking og planting, rydding og kjøring av søppel og rask som skal til søppelfyllingen, alt er potensielt tungt og utført med riktig bevegelse og rett mengde repetisjoner så kan det bli riktig bra!

 

 

Tenk deg bare hvis du har et lass med singel som burde vært spredt utover. Potensialet for atskillige repetisjoner med spade og kjøring med tung trillebår, gir spesielt de skrå magemusklene og bein en knallgod gjennomkjøring. Sørg for å skifte side innimellom spadetakene slik at begge sider får sitt.

 

Malejobben blir også lettere hvis du konverterer denne til trening. Her er det arm, skuldre og rygg som får gjennomgå. Har du et langt plankegjerde så får kjernemusklene i magen også kjørt seg.

Vi her hjemme i huset vest i havet, har altså fått kjørt oss godt de siste dagene med forefallende arbeid som har gjort huset klar til sommeren. Gode treningsøkter kun avbrutt av en kneskade hos undertegnede som heldigvis gikk over relativt greit. Litt smerter både kan man og bør man leve med så lenge det ikke er av den type smerter som krever at du ringer legen.

Og ikke nok med at man får trening, man får det fint rundt seg. Det blir alt i alt triveligere å være ute når både vær og helse, kropp og sjel samt uteplassen kan brukes til glede, latter grilling og kvelder med sjelefred rundt bålpannen.

Det er nå tiden er inne for å være ute!

Mvh Willy


#hus #hage #hjem #trening #hverdagsaktivitet #aktiv #helsegevinst #aktiv #utetid

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top