Slapp nå av for svingene!

 

 

Slapp av for svingene og nyt livet!

 

Trening er godt for en, men det er jammen også hvile. Hvis det er slik at man skal bli fullstendig oppslukt av det en gjør og dermed aldri ta seg tid til kos, så blir det feil.

 

Dagens korte oppfordring her fra Hverdagsaktiv er altså å sakte gå inn for landing, nyt dagene som ligger fremfor oss når vi nå seiler på nasjonalfølelsens vinder inn mot 17. mai. Denne dagen skal nytes og for min egen del så skal dagen før og dagen etter forbeholdes avslapping og forhåpentligvis godt vær, mye god mat og drikke.

På denne dagen slapper jeg av maks og koser meg med følelsen av livet og tilværelsen. Det synes jeg flere burde gjøre, da vi vet at stress er en viktig faktor til sykdom. Stress er kun egnet til å skape mer stress og uansett hva det er vi blir stresset av så er det ikke verdt å la det gå utover ens kroppslige og psykiske helse.

Det samme er det med de aktiviteter og eventuelle treningsmål man setter seg. Av og til kan man overdrive. Av og til kan man faktisk bli så sunn at det er usunt. Fordi alt dreier seg om det ene. Og da glemmer man gjerne alt det andre. Hva er så viktigst i livet?

For meg er det å leve, ikke å dø i forsøket på å overleve.

 

Så nyt livet, tilværelsen, helsen og fridagene med det som måtte få deg til å kjenne på noe godt. Det skal i alle fall jeg gjøre!

 

Mvh Willy

Du kan lese mer om kaffekos her

#nasjonaldagen #leve #avspenning #stress #livsglede #overdrive #helsefordeler #psykiskhelse

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top