Respekt!

 

Heisann folkens. Jeg vil begynne dagens innlegg med å ønske alle en strålende kveld og en minst like strålende morgendag. For de som er på ferie ønsker jeg dere en fantastisk og avslappende tid der dere måtte være. Og for alle som arbeider vil jeg ønske dere gode dager der livet og dagene på jobb fylles med gode smil og meningsfulle timer slik at det føles som om dagen og det du gjør er viktig og til nytte for andre.

 

Dagens innlegg er en hyllest til respekten for andre mennesker. Noen dager føles som om livet klasker til en over kinnet og gjør dagen, timene og minuttene til lange og ufyselige. Dette er også en del av det å leve. Noen ganger er det bare slik og det kommer man ikke unna. Da vil jeg igjen trekke frem ordtaket “Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det”

Og det er selvsagt ikke alle som har det bra med seg selv til enhver tid. Det er da man gjerne må trekke frem positivitet og glede samt forståelse og respekt for andre mennesker. Det hjelper alltid i det lange løp.

Selv møter jeg alle med den største respekt. Det er helt essensielt i min oppdragelse og også selve grunnmuren i min personlighet. Jeg forventer aldri respekt tilbake, men blir alltid like glad innvendig når jeg blir vist respekt eller når jeg får skryt for noe jeg gjør. Slik er jo vi mennesker ikke sant?

Så, noen dager er selvsagt verre enn andre. I dag valgte jeg å løpe av meg slit og stress med 10 kilometer løping der 5 av kilometerne var viet harde intervalløkter. Jeg trengte endorfinrushet følte jeg og jaggu følte jeg meg glad, sliten og fornøyd etterpå. Så det funket greit for meg som stressmestring og som energipåfyll. Anbefales!

Så har du en drittdag, så begynn med å smile. Begynn med å vise deg selv respekten du fortjener og fyll gjerne energilagrene med en løpetur for å dempe stress og frustrasjon. Det hjelper alltid.

Respekt! Du kommer alltid lengst med et smil!

Mvh Willy

#respekt #aktivitet #løpetur #intervall #endorfiner #glad #dritt #hverdagsaktiv

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

3 thoughts on “Respekt!

  1. Så sant det du skriver. Alle har tunge dager innimellom, og om man blir møtt med respekt, så blir det så mye enklere. Om man blir trodd, sett og hørt. Forstått kan man vel ikke vente, men bare det å bli respektert betyr så uendelig mye. Takk for fine innlegg! Ønsker deg/dere også en flott dag, og god sommer! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top