Teller dager nå

 

 

Hei alle sammen! Jeg vet ikke om dere har hatt ferie eller om dere fortsatt er i den gruppen som venter på det. Kanskje du til og med ikke skal ha ferie i år, eller at du av en eller annen grunn er utenfor jobb for øyeblikket.

Kanskje man legger mye i det å ha ferie da, men for alle de som jobber med et eller annet, vil uansett ferien være et etterlengtet avbrekk. Jeg selv skal i alle fall ha ferie, og denne gangen gleder jeg meg til å ta et aldri så lite avbrekk fra jobb og andre forpliktelser.

Ferie eller ikke ferie. Det viktigste er ikke å ha muligheter til å ta fri, men evnen til å kunne trekke ut sitt mentale støpsel innimellom. Litt som om man skulle reise på fjellet og langt der oppe på vidda oppdage at man har glemt mobiltelefonen. Evner man da å beholde roen, og heller nyte stillheten?

Jeg mistenker at de fleste hadde fått litt panikk, men så, langsomt hadde man funnet andre og kanskje viktigere påkoblinger, nemlig vårt fantastiske sanseapparat i møte med et av verden vakreste land og omgivelser her i våre hjemlige trakter. Man trenger saktens ikke nødvendigvis la seg overbevise om at jo mer eksotisk og dyrt avbrekket er, jo mer nytte har det gjort for sjelen.

Flere og flere oppdager nå hvor enkelt og billig det er med fjellturer og reiser i nærmiljøet. Mange bruker tiden sin til å oppdage den vakre og flotte roen som våre egne omgivelser kan tilby. De fleste i dette landet er kun et steinkast unna vakre skoger og vann, sjø og mektige fjell som innbyr til mentale avbrekk, eller ferie om man heller vil kalle det for det.

Presset på barn og unge om at de voksne skal omtrent være forpliktet til å reise på dyre ferier ellers kan barna bli mobbet på skolen er for øvrig helt forkastelig stort. I dette jaget om best, størst, dyrest og penest i verden, finnes ingen vinnere. Bare tapere. Så jeg vil fortsatt slå et slag for at det beste i livet er gratis, men altså jeg har også forståelse for dem som reiser rundt for å oppleve nye ting. Det er det usunne skrytet over alt som påvirker barn og unge negativt. Vi voksne har i sannhet et ansvar for hvilke verdier og holdninger vi gir videre til våre barn.

Uansett skal altså også jeg reise av sted for å oppleve noe annet enn det jeg vanligvis har rundt meg hver dag. Jeg teller dagene nå fordi jeg har sen ferie og det føles som om alle andre er på sine ferier. Jeg håper alle nyter sommeren enten den er her eller der, og at det viktigste i livet er å ha det godt. Ikke jage etter det perfekte, men å huske på at stadig er det beste i livet gratis. Pust inn frisk luft og la dine omgivelser få stimulere alle sansene dine. Lukk øynene og kjenn at du lever!

 

Ønsker alle en fortsatt fin ferie og sommer!

 

Mvh Willy

#ferie #sommer #helse #jag #stress #holdninger #hverdagsaktiv #livsnyter #Norge #natur #sanser

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

3 thoughts on “Teller dager nå

  1. Du har så rett! Ferie kan være så mye! For meg er det å komme meg litt bort og gjøre noe utenom det vanlige. Er ikke i arbeid, men føler at det er viktig med ferie, for meg også. Jeg skal på båttur! Jeg gleder meg! Ønsker dere en kjempefin sommer! 🙂

  2. Så flott innlegg igjen!
    Veldig viktig med ferie, men som deg føler jeg deg er et enormt press på at man må bort, oppleve så mye.
    Godt å komme bort innimellom, men ikke for enhver pris.
    God ferie når den kommer! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top