Djevelen på skulderen

 

 

 

Jepp, han sitter der på skulderen din og hvisker demotiverende små usannheter bare for å slippe å være med deg ut på løpetur i lett regn og relativt mye vind.

Det er jo slik at når hele kroppen og ikke minst hodet stritter i mot når fornuften din ønsker å ta seg en løpetur, at det er lett å snuble i en alt for høy dørstokk. Inaktivjævelen som sitter på skulderen er ikke lett å få vekk. Motivasjonen din saboteres jo lenger du grubler på om du skal ut eller om du skal ta det til helgen.

Hus da at det ikke er lurt å gruble for mye. Det er bare å klaske til jæveltrynet på skulderen og tutle seg ut på løpetur. Ikke bestem deg på forhånd hvor langt eller fort du bør eller skal løpe, bare løp. Begynn rolig de første kilometerne og nyt den rolige økten før du bestemmer deg for om du skal løpe hjem eller om du tar en runde til. Ender du opp med en rolig joggetur på rundt 3000 meter skal du være mer enn godt nok fornøyd.

Selv gidder jeg ikke å fundere så mye på om jeg skal ut å løpe eller ikke. Jeg bare bestemmer meg og så gjør jeg det. Jeg vet jo at hodet svikter hvis jeg grubler og jeg vet også at hvis jeg bare kommer i gang så er det særs mye deiligere enn å bli liggende på sofaen.

Husk at du trenger ikke løpe heller for å få effekt, men gi da på med powerwalk i 15 minutter, så snur du og powerwalker hjem igjen. Det blir 30 minutter med knallgod trening.

Så klask til din egen demotivasjonsjævel, tross ham og lær deg til å bare komme seg ut enten du har et mål eller ikke. Begynn å gå eller løpe, så er du i gang uten at jævelen på skulderen får makt over deg.

Mvh Willy

 

#aktiv #hverdagsaktiv #løpetur #kveldstur #løpeglede #helsefordel #30minutter #motivasjon

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top