Negative bølger!

 

Altfor mange mennesker sitter rundt omkring og sturer, er lei seg, ensomme og med vondter både her og der. De finnes over alt. Spesielt de som faller ut av arbeidslivet tidligere enn det de selv ønsker har ofte en selvoppfyllende profeti om at de aldri kan komme seg i jobb igjen, og at de aldri kan komme til og får et annet liv enn sofaen, tv`en og godstolen hjemme. Ferdig. Alle de som snakker om trening og aktivitet vet faen ikke hva de snakker om, de har for pokker aldri kjent på «MINE» smerter! Til pieces med dem alle sammen. Tror dem det er bare å begynne å løpe og styre på slik at man får hjerteproblemer i tillegg?

Slik lyder dagens innlegg.

For å sitere en av mine helter fra filmens verden, nemlig Donald Sutherland fra filmen «Kelly`s heroes», «oh, those negative waves, Moriarty».

Mange har vært igjennom eller holder for tiden på å gå igjennom en hel mengde med dritt vi ikke trenger. Noen ganger kan det virke som om tilværelsen aldri blir den samme. Men har du tenkt på at det ofte er deg selv som setter dine egne begrensninger?

La meg utdype dette ved å vise til dette innlegget her på bloggen om ryggproblemer.

Når man sier til seg selv at alt er dritt, ja så er det slik det er. Det er ikke slik at du nødvendigvis tar feil i det, men har du tenkt å bli der lenge eller? Har du tenkt å koke suppe på alt som er negativt i livet ditt bare for å kunne synes synd på deg selv? Har du tenkt tanken at det er faktisk ikke så mange som kan gjøre noe for deg og din situasjon hvis du ikke tar tak i det selv? Noen kan ha utmerket god støtte rundt seg i alt det negative som skjer i ens liv, men likevel sitter dem der å synes synd på seg selv. Denne formen for selvpining og selvhating oppfyller i alle fall profetien om at verden går til Helvete.

Da er spørsmålet om du er av den typen som vil sitte på toget på den motorveien på vei til en tilværelse der fanden har det Ok og du selv ikke!

Eller kan du kalkulere at det enkleste er å ta noen tap i livet, akseptere det, og så legge det bak deg?

Livet består av tap og seirer. Noen får mange seirer og andre igjen mange tap. De som klarer seg er ofte dem som evner å ta tapene, og så gå videre. Det er ofte slik at noen tap er tyngre og vondere enn andre, men er det noe livet har lært meg så er det at det alltid kommer seirer, hvis man ønsker det sterkt nok og hvis man evner å se det positive i alt. For mange år siden begynte jeg å se på hvordan man kan se etter det positive i det negative, og dermed samle på kunnskap som gir meg styrke til å takle det som måtte komme av dritt fra omverden. Slik at i dag klarer jeg faktisk å se på at midt i kriser og negativitet, finnes det nye muligheter og ny kunnskap som jeg kan dele med andre. Det er meningsfullt og faktisk spennende å oppleve.

 

Vi har bare et liv i følge de fleste som ikke tror på flere liv etter døden. Jeg er av den kategorien. Jeg har vært igjennom mye i livet og jeg har også lært mye. Hva med deg?

De fleste får ny giv hvis man VELGER Å TENKE ANNERLEDES. Det er jo ikke sikkert at måten du tenker på i dag, er det som er den riktige måten å tenke på?

Eller hva sier du, Moriarty? «Time to change your negative waves?»

Mvh Willy

#hverdagsaktiv #negativitet #forandring #endring #positivitet #Tenke #livsstilsendring #aktivitet #utbrent #livet

 

 

 

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Negative bølger!

  1. Du har igrunn rett i det aller meste her, selv om jeg ikke nødvendigvis er 100% enig i måten du formulerer deg på.
    Nå skal ikke jeg påstå at jeg har reagert noe særlig på denne teksten i dag, da jeg igrunn har det helt greit akkurat nå.
    Men hadde jeg vært i det mer depressive hjørnet hadde nok denne teksten først og fremst føltes mest som en bedrevitende “ta deg sammen”-tekst enn noe annet, som for mitt vedkommende ihvertfall nok bare hadde gjort vondt verre.
    Men igjen. Jeg er enig i det meste du skriver. Det er ikke sånn at det du skriver er feil. Men jeg vet altså ikke helt om måten du formulerer alt på, er den beste.

  2. Kanskje du har rett i det. Hensikten var å legge litt ironi i dette slik at man kunne sette ting litt på spissen. Hensikten var uansett at man ikke bør ta ting så veldig alvorlig, men å være mest mulig positiv. Det å arbeide med positive vibrasjoner og bølger er en øvelse i selvbeherskelse og min erfaring er vel at det ikke hjelper en døyt å løpe rundt med hodet fullt av negative bølger 🙂 Aylar Von Kuklinski:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top