Fine dager i Larvik

 

Hei godtfolk!

Årets ferie har inneholdt mye fint vær og mye aktivitet. Da spesielt innen løping og turgåing.

Alt fra løping på stranden i Tyløsand utenfor Halmstad, til flotte løpeturer i fantastiske #bøkeskogen i #Larvik.

Som jeg har sagt før og det kan jeg gjerne si igjen, så har jeg aldri noen mål med løpingen min annet enn å finne godfølelsen og gleden over å bevege meg, trene og nyte endorfinrusen.

Det å kun fokusere på gleden i aktivitet er mye viktigere for meg enn å nå ulike farts, lengde eller tyngdemål. Om ikke annet så løper eller trener jeg styrke inntil jeg ikke klarer mer, eller vil mer. Thats it!

Det er viktig å ta hensyn til at vi alle er unike. Vi har alle vårt individuelle motivasjonsnivå og grunner for aktivitet. Fellesnevner er at #aktivitet hjelper for det aller meste, og hvis man i løpet av dagen er mer aktiv enn inaktiv så er det bra. Finn din gledesaktivitet eller din meningsfulle og tilpassede aktivitet, så blir det lettere. Beregn at du skal holde et aktivitetsnivå resten av livet. På den måten trenger du ikke å stresse med å “nå” målene. Bare bli mer aktiv innen dine personlige og individuelt tilpassede måte.

Og når man i tillegg er relativt flink til å kontrollere kostholdet, ja så er man i en god helsesone.

Hva som motiverer meg til å gjenta alt hver dag? Det er gleden. Gleden over å ha god helse.

Mvh Willy 

#aktivitet #hverdagsaktivitet #hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #helse #løp #ferie #helsegevinst 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top