Kroppen er vår hage

 

Kroppen er vår hage, viljen er vår gartner sa salige William Shakespeare en gang.

Og litt slik er det jo faktisk for oss alle ikke sant?

Man må for eksempel noen ganger spa om igjen hagen for å plante nye frø. Og når man så har gjort det, ja så må man også passe på å gi det omsorg og næring slik at det kan spire og gro. Man må gi det alt det trenger for at det skal kunne vokse seg stort og sterkt.

Slik er det med motivasjon og endring også. Det er noe en trenger å gi den næringen som behøves. Slik at når motivasjonen til å slite seg gjennom noe annet enn sofasliting er på bånn, så vet man at grunnen til å komme seg ut på en løpetur uansett vær, er å gi kroppen sin den energien og næring den trenger. 

Hver gang jeg selv trenger motivasjon så tenker jeg på ordene til Dawson Trotman.

“Den aller mest bortkastede tiden, er all den tiden du brukte til ikke å starte”.

Det er ikke slik at man aldri skal kunne nyte hagen. Man trenger å kunne høste fruktene av hardt og regelmessig arbeid. Det er nettopp derfor vi må passe på denne edens hage i oss selv. Hvis ikke så visner den og forvitrer.

Så når det regner og blåser så er det viktig å kunne gi hagen en liten tur ut fordi frøet som er sådd trenger at du regelmessig steller pent med det, gir det næring, og vanner hagen med kjærlighet.

Mvh Willy 

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #livsstilsendring #psykiskhelse #helsefordeler #helsegevinst #helse #kropp

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Kroppen er vår hage

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top