Takk

 

I dag synes jeg det for meg er på sin plass å si takk.

Det er på tide å si takk fordi jeg synes det er så mye å takke for. Ikke minst fordi vi bor i det rikeste, lykkeligste, og naturskjønneste landet i verden. Jeg vil si takk for at jeg er så heldig å få leve i en tid der mennesker tross alt har det bedre enn noen gang. Selv om vi hører om mye elendighet i verden sier jeg takk for at det likevel er forsvinnende lite i det globale perspektivet.

Jeg vil også si takk fordi jeg fremdeles klarer å gråte over urettferdighet, fattigdom og vår ødeleggelse av jorden. Jeg vil si takk fordi jeg fortsatt er i stand til å føle empati over dem som sliter, dem som er forfulgt og dem som har det verst av de verste. Fordi de aldri har bedt om å havne der de er.

Jeg vil også si takk fordi jeg selv har forstått at andre mennesker trenger å bli møtt med respekt. Jeg vil også takke for at jeg selv kan føle stolthet og lykke over andres glede, lykke og livsmål.

Jeg vil takke alle dem som aldri takkes. Dem som blir sett ned på, misforstått og uglesett. Jeg vil takke for at jeg klarer å se at hat ikke fører til noe godt. Takke for at kjærlighet trumfer alt. Jeg vil takke for at noen en gang gav verden begrepet “Peace and love” og at dette mantraet fortsatt ligger i hjertet mitt.

Jeg vil takke for at fiender oftere blir venner enn at fiender forblir fiender. Fordi i et større perspektiv i verden er det faktisk flere som er venner enn folk som er fiender. Jeg vil også takke for at det faktisk er mulig å skape fred i verden. Jeg vil takke for venner og kolleger, familie og ukjente som smiler til meg på gaten. Jeg vil takke for at jeg har god helse og jeg vil takke for et helsevesen der engler sørger for å gi håp til dem som ikke har god helse. Jeg vil takke for at jeg ikke trenger å gråte over at skattepengene mine går til å finansiere lønn til disse englene. Jeg vil takke for at jeg overlever fordi ambulanser og nødetater kommer seg frem i trafikken. Takk for at jeg får muligheten til å bidra litt ekstra for bedre veier, infrastruktur og velferd. Takk også fordi jeg ikke fylles med misunnelse og smålig sinne over at andre får det bedre. Takk for en verden av mangfold og takk for at jeg har kunnskap nok til akseptere.

Takk også fordi jeg har kapasitet til å smile når jeg må betale mer i skatt, for forståelsen av at det å leve i slik overflod som vi tross alt har her i dette landet faktisk koster penger. Takk for at jeg har kapasitet til å akseptere at man ikke kan få i pose og sekk, men faktisk forstår at velferd koster.

Takk for sykdom og smerter jeg har og har hatt. Fordi det har gitt meg en forståelse av hvordan andre har det og hvordan andre kan lære av dette. Takk for at jeg tross alt slit og vondt kan være lykkelig i hjertet og i sinnet. Takk for at lykken er sterkere enn smertene.

Takk for mat på bordet og takk til dem som gir av sin mat slik at andre som ikke har mat får dette. Takk til godhet og takk til snillisme. Takk for regn, vind og høststorm, til sommer og vær. Takk for at verden er ulik fordi jeg da får en bredere kunnskap og forståelse. Takk til kritiske røster fordi det å akseptere kritikk er det som skaper innovasjon. Takk for meg.

 

Mvh Willy

#takk #verden #empati #forståelse #livet

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top