Meg og Jane Fonda – trening i rosa leggings?

 

God kveld venner!

I dag var jeg ekstra spent før trening. For ALLER første gang skulle jeg forsøke spinning på trening.

Det manglet ikke på morsomme kommentarer fra gode kolleger på jobben med klar henvisning til 80 tallet og “Fame”. Eller Jane Fonda for den saks skyld. Så det var med en litt skeptisk holdning jeg tutlet meg avgårde.

Så jo litt for meg sykling, discomusikk og en ubersprek fysioterapeut som pisket oss avgårde sånn at rosa pannebånd og leggings føyk veggimellom.

Jeg så også for meg et alterntivt scenario der en syklet bedagelig avgårde langs en imaginær landevei til toner fra Depeche Mode. Litt sånn bedagelig og rolig der man ikke risikerer å bli svett rundt de rosa leggingsene.

Akk ja, så feil kan man altså ta. Et helt annet scenario tok plass. 

Med en svært dyktig fysioterapeut til å rettlede i instillinger på trimsykkelen og med en sal der man slapp fokus på seg selv, syklet vi rolig i gang. Alt på egne premisser. Det vil si at vi bestemte fart og motbakker selv. 

Etterhvert som lysene og musikken fikk en til å sykle i takt, gikk pulsen sakte men sikkert oppover. Supert at man fulgte pulssonene i faser på veien. Det gjorde at vi som syklet hadde følelsen av kontroll.

Intervallene var til å leve med og pulsen kom uansett opp mot maks flere ganger i dag. Men uvant muskelbruk gir mindre uventede resultater. Halveis tittet jeg rundt meg og så at alle trakket i vei uten nevneverdige vansker. Selv kjente jeg den ytterst ubehagelige følelsen av krampe i den høyre leggen.

Herre jemeni! Har jo ikke kjent på slikt siden, ja husker ikke. Så fant den venstre leggen ut at den ikke ville være noe dårligere. En intens krampe satt seg i leggene. Jeg måtte stanse sykkelen å gå av for å strekke litt.  Som den ENESTE! 
Litt flaut, men til å leve med. 

Borte var rosa leggings. Jane Fonda var bare en historie fra forgagne tider og Depeche Mode var byttet ut med Accepts, Balls to the walls!

Spinning er definitivt ikke for pingler. Derimot er spinning en kontrollert treningsform med mulighet til å bli skikkelig sliten. Gruer meg til i overmorgen da jeg frykter at gangsperren vil føre til at jeg går svært rart på jobb. #funnywalk.

Men det er jo det jeg er ute etter. Et pluss var mine forbrente kalorier og kondisutfordring som gav meg #helsegevinst så det holder!

Gleder meg til å  inkludere spinning i aktivitetsverktøykassen min. Prøv hvis du har mulighet til det. Det var kjempegøy til tross for gangsperren. 

Mvh Willy

#Hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #trening #helse #spinning #sykkel #gangsperr

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top