Å du deilige endorfinrush!

 

Hei alle gode venner! Igjen takk for at dere liker, deler og kommenterer på bloggen min. Jeg setter umåtelig stor pris på hver enkelt av dere.

Jeg er for tiden inne i en løpestim. En god følelse av mestring for hvert eneste steg som flys over asfalt eller banedekke. Søndag ble det som nevnt tidligere tilbakelagt 1, 2 mil. Mandagen dro vi på med 5, 2 kilometer, og i dag løp jeg med gode kolleger på bane, 3 kilometer. For mange er dette kanskje ikke all verden, og for andre igjen er det mye. Det betyr ingenting. Det viktige her er følelsen man sitter igjen med.

For min del er det følelsen av å fly. Fly som en fjær, meter for meter. Kjenne på slitet de første par kilometerne. Fordi det er det. Et slit. Tungt, vondt, men samtidig helt nydelig. Og så, så skjer det noe. Plutselig reagerer kroppen med å si til hodet, eller kanskje det er hodet som sier til kroppen at, slapp av. Du kan fly!

Og kroppen, armer, lunger og ben reagerer med å pumpe heliumvirkning inn i meg. Lett flyr jeg avgårde. Ingenting i verden føles tungt og løpesteget går på autopilot. Hjernen er lett og tankene driver avgårde i en slags behagelig rytmisk heliumrus. Et endorfinkick slår inn å fjerner smerter og tunge tanker. Livet kjennes bra og kroppen kjennes ut som om den kan løpe for alltid.

Åh, du herlige endorfinrush!

Er det rart man løper? Vær gjerne med meg på hverdagsaktiv løpesøndag hvis du har mulighet. Meld dere inn i Facebook gruppen hverdagsaktiv her.

Uansett om du har mulighet til å aktivt delta eller ikke, så benytt sjansen til å være med i Facebook GRUPPEN. Her er det oppdateringer om motivasjon, treningstips, livsstilsendring og livets små og store hverdagsutfordringer som fremmes. Vær med å delta eller hold deg oppdatert på bloggen gjennom denne gruppen . Lik og del dette folkens. Vær med å støtte kampen for en aktiv hverdag og mot inaktivitet.

Selv løper jeg videre så ofte som mulig. Ikke for å slå rekorder, men for å kjenne på endorfinrushet og følelsen av å mestre noe. Gjør gjerne det samme for deg selv. Det vil du ALDRI angre på!

Mvh Willy 

#trening #helse #motivasjon #aktivitet #hverdagsaktivitet #suksess #leve #livsstil #nyter #løpe #endorfiner #mestring 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Å du deilige endorfinrush!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top