Kunst, terapi og fotografering

 

Innlegget i dag har en litt kunstnerisk side. I alle innleggene mine illustrerer jeg gjerne med ulike bilder som oftest er tatt med mobiltelefonen.

Noen av bildene jeg publiserer her på bloggen er imidlertid en del av min kunstproduksjon gjennom mange år med fotografering og billedkunst.

Jeg startet som fotograf allerede for over 25 år siden. Dette som et sideprosjekt til akvarell og oljemalingen min den gang.
På et tidspunkt på veien ble fotoapparatet min viktigste pensel og i 2006 startet jeg eget foretak som kunstner.

Det er ofte en kombinasjon av fotografi og digital maling som er mitt medie og det abstrakte og halvabstrakte landskapet som står i fokus i mine bilder.

 

 

Det å arbeide med en dypere forståelse rundt fantasi, form og farger gir meg også en slags innsikt i hvordan nonverbal kommunikasjon foregår mellom mennesker. Dette gir meg også en annen og tidvis nyttig ny dimensjon i arbeidet mitt med alvorlig syke mennesker. Forståelsen av abstraksjoner er et nyttig kommunikasjonshjelpemiddel i mitt kliniske arbeid som ergoterapeut innen rehabilitering. Spesielt ved kognitiv rehabilitering og rehabilitering av hodeskader.

I Norge er kunstfotoet preget av en dragning mot det nasjonalromantiske. Naturbilder dominerer sosiale medier og ellers på fotosteder rundt omkring på nett.

Den type bilder jeg selv foretrekker er mer populære i utlandet og da spesielt i Tyskland, Nederland og i deler av østen.
Også østeuropa har stor interesse for fotokunst.

Det var litt om min bakgrunn som kunstner og fotograf. Har dere apørsmål om dette så legg gjerne igjen en kommentar.

Mvh Willy

Flere bilder fra meg finner dere her.

#foto #kunst #bilder Fotograf #billedkunst #interiørbilder #terapi #kognitiv #rehabilitering

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Kunst, terapi og fotografering

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top