Regn, vind og mørke tanker

Riktig god Mandagsmorgen alle fine folk! 😀🙏😀

Noen ganger, kanskje til og med litt for ofte, kan uken starte litt brått og automatiserte tankemønstre pumper inn i aktiv fase, hopper over tankene slik at man ikke har kontroll og bare skrur av lyset. Alt i omgivelsene støtter kanskje også opp om negativiteten. Regn, vind, regninger, sure folk og så videre. Kjenner du deg igjen?

Så hva kan man gjøre når morgener starter skjevt? Når selvfølelse har bestemt seg for å ta en ferie og pæren i hjernebarken ikke lyser?

Fokus. Selv om automatiske mønstre aktiveres plutselig og uventet er det mulig å påvirke reaksjonene. Om man velger å akseptere at noen dager føles annerledes og fokuserer på alt som er bra i livet, så går ting lettere.

Begynn gjerne dagen med en lang dusj, strekk muskler og gå gjerne barfot ut i regnet. Jording er en undervurdert øvelse. Tillat deg selv å skru på lyset, smil til tross og reis gjerne en visuell tur innover i deg selv til steder, tider og hendelser som gav deg fantastiske følelser.

Det å endre fokus er enklere enn du tror 🤗❤️🤗

Ønsker dere alle en strålende fin uke.🙏

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Regn, vind og mørke tanker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top