Når det bobler i kroppen

www.oskh.no

 

Vi går mot vår. Lysere og triveligere tider for min del da vintermånedene for meg kjennes tunge og mørke ut. Alt er jo selvfølgelig som man gjør det til, men både leddsmerter og hodet lider litt gjennom kalde, mørke og våte vintermåneder.

Det sagt så reiste jeg tidlig på jobb i dag her ute ved havet vest for Bergen. Kaldt, men likevel det som tegner til å bli en nydelig Fredag. Lett til sinns og med et stort smil rundt munnen møter jeg våren og fuglesangen, pusekatter på trærne og helgefri i sikte. Nydelig.

De siste 4 månedene har jeg jo jobbet i snitt 14 timers arbeidsdag.  Dagjobben som Ergoterapeut i kommunen krever mye, særlig mentalt mens jobben som Hypnoterapeut gir mer glede, overskudd og trivsel. Da går det jo på mange måter rundt på en fin måte og i balanse.

Faktum er at når jeg startet eget foretak som Hypnoterapeut der jeg hjelper mange med samtaleterapeutiske virkemidler, hadde jeg ikke sett for meg så vanvittige flotte tilbakemeldinger fra mine klienter som det har blitt. Og med stadig flere fornøyde klienter ser det ut til at jeg må utvide virksomheten snart. Det er i sannhet dette som gir glede og får kropp og sinn til å boble fornøyd. At kveldsjobben som Hypnoterapeut skulle hjelpe langt flere og på en mye mer effektiv måte enn jobben som Ergoterapeut så jeg ikke komme. Det setter jo privat og offentlig virksomhet litt i perspektiv. Just sayin…

Men igjen. Det er uansett ingenting som slår følelsen av å kunne gi noe viktig til andre. Endre livet deres. For det er jo derfor man er terapeut. Ikke for kun å kompensere for ting, men å gi verktøy slik at mennesker skal kunne mestre, leve, utvikle seg videre. Det er det jeg får sjanse til å gjøre på kveldstid.

Det bobler også med våren sivende lekent og forsiktig inn i kropp og sinn. Lyset, lysten til å elske livet og dagen, lysten til å løpe, være aktiv, gå turer, opplevelser, alt, er så deilig å kjenne. Ønsker dere alle en strålende fin helg. Vær aktiv, elsk, lev og smil til livet og dagen.

Mvh Willy Marthinussen Hypnoterapeut

Øygarden Senter for Klinisk Hypnose

 

 

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

4 thoughts on “Når det bobler i kroppen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top