Det gamle naustet

 

Restaureringsarbeid er moro.

I dag var vi så heldige å bli invitert til å hjelpe til med diverse restaurering og snekring på et eldre naust som trenger en smule oppfriskning.

Dette er jo en nydelig anledning til å få brukt hode og kropp i noe som er nyttig. Mye god hverdagstrening i slikt arbeid.

Det å klare å delta på ulike prosjekter å gjøre det som frivillig er en glede som ikke kan betales i kroner og øre. Å få anledning til å kunne arbeide med hendene er noe vi burde oppsøke og delta mer på hvis vi får sjansen. Det er svært givende å få kunne gi og ikke bare kunne få. Det tror jeg man kunne trengt mer av i et samfunn som i stadig større grad baseres på kapitalverdier og etter min mening de siste årene, mindre på humanistiske verdier.

Uansett er det å få arbeidet med kropp og sjel viktig for alle. Man vil unektelig kjenne på mestringsfølelsen når prosjekter stiger fremover. Og man vil få brukt kroppen på en god måte i sammen med andre. Gode venner som ler og arbeider sammen er en virkelig god verdi å ta med seg.

Mvh Willy

#hverdagsaktivitet #happy #helsegevinst #helse #motivasjon #aktivitet #hverdagsaktiv #suksess #leve #livsstil #frivillig #selvbilde #rehabilitering #bygge #naust #kystkultur

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top