Når håpløsheten blir håpløs

 

Smaker på ordet. Ser det for meg, snur og vender på det for å få frem følelsen. Et ord er så fort. Fort sagt og kan bli fort glemt og gjemt av andre ord. Det blir bare liggende, provoserende og konfronterende, irriterende. Det når ikke helt frem i dagen alltid, men ligger der på lur. 

Dagene driver av gårde. Døsen av virkeligheten ligger der og utilstrekkeligheten og usikkerheten?blir normalen. 
Gode stunder blir heiet frem. For det må man, for syns skyld. For andres skyld. Man leter etter seire. Alt kan brukes! 
«Sto du opp? Flott!!»
«Vil du på butikken? Flott!!»
«Grer du håret? Flott!»
«Ser du på meg? Flott!»
Om igjen og om igjen?.et lite repertoar som ikke fører noensted..Gir ingen mestring eller fremgang. Gir bare..noe..der og da. 

Sakte går vi i den dype dalen. Mørke er der hele tiden. Holder oss i skyggen, for lyset blir for vanskelig. For skarpt. For mye. Kikker opp på toppene rundt oss, ser etter stier, flere muligheter. Håper at stien som er foran oss vet hvor vi trenger å gå. Oppover. Håper den kan sakte slynge seg oppover, slik at det ikke merkes. Slik at vi for hvert skritt i skyggen likevel er på vei mot lys, varme og..

Litt om litt så er man kommet seg opp og frem uten at angsten har lagt merke til det. Uten at den er blitt vekket og forstyrret. Latt angsten ligge der å tro at alt er som det pleier. At alt er under kontroll. Håpløsheten klarer ikke å holde følge mot toppen. Den må gi tapt for nye håp. Ordet har mistet halen og vi tusler sakte videre..

..på vegne av ❤

Mvh Anne Merethe

 

#angst #helsegevinst #helse #motivasjon #aktivitet #hverdagsaktivitet #suksess #leve #livsstil #psykisk #angstlidelser #psykiskhelse #asperger #autisme #hverdagsaktiv #mot #kamp #ensomhet #mestring

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

One thought on “Når håpløsheten blir håpløs

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top