Forakten for de ressurssvake øker

Reklame |

 

 

I dag kjenner jeg at jeg er både skuffet og oppgitt. I veldig mange år har jeg selv vært et offer mot det eneste som hadde kraft og potensiale til å redde stumpene av meg selv når jeg ble syk for mange år siden. Jeg følte meg sviktet av det samme systemet jeg trodde skulle hjelpe meg. NAV holdt på å ta livet mitt. Flaks gjorde at de ikke lykkes.

Den gangen styrte en AP regjering med Gro Harlem Brundtland i spissen, bare for å nevne dette. Dette betyr ikke at det er blitt noe bedre under Ernas år med høyresiden i maktposisjon. Nei, tvert i mot så opplever jeg at forakten for de ressurssvake øker og øker. For oss som har opplevde denne uretten og forskjellsbehandlingen, hjelper det dårlig på at skandaler med urett praksis fra NAV ikke synes å få konsekvenser for de impliserte ansvarlige. Hadde det vært en vanlig borger så hadde man virkelig fått svi på både pung og med frihetsfratakelse som straff.

Men, vent. Det er jo faktisk slik fortsatt! Folk i toppstillinger og både byråkrater, ledere og ansvarlige politikere går fortsatt omtrent umerket fri, mens vanlige borgere fortsatt blir behandlet med en arroganse som ikke likner noe som helst. Det er denne synlige uretten som foregår jeg som menneske reagerer på.

Det ER forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker!

Les bare denne artikkelen fra Stavanger Aftenblad.

Det er som om klokkene ringer og tidsmaskinen min tar meg tilbake til den behandlingene jeg selv og mange, mange andre fikk av selveste Kong Salomo eller stedfortreder NAV i et nøtteskall og politikere uten vilje eller kraft til å slå neven i bordet en gang for alle. Hvor mange mennesker må kjempe for sine liv uke etter uke for å overleve mot et system som altfor ofte gjør feil og med ansvarlige som ALLTID går fri? Det er å spotte dem som sitter fast i systemene når slik forskjellsbehandling skjer.

Det er lov å gjøre feil. Det er en menneskerett å få lov å gjøre feil, men konsekvenser for alle blir det når vi gjør feil ikke sant? Da er det ikke til å fatte å begripe at vanlige folk blir behandlet på en måte og andre med maktposisjoner på en helt annen. Likhet for loven er det vi burde kreve. Og at vi i det hele tatt burde kreve dette i et moderne demokrati, viser hvor langt på vei vi er mot et udemokratisk og elitistisk samfunn.

 

Det er faktisk til å bli dårlig av å se hvordan ledende politikere, toppledere, ledere og ansvarlige kan stå frem på TV og fortelle at “dette skal vi rydde opp i”. Beklager, men det er ikke troverdig lenger. Ikke fra NOEN av dere. Men igjen går dem fri fra ansvar. De kan stå å lyve på TV, men hadde du og jeg gjort det samme…?

 

Dette innlegget fra meg i dag er surmaget. Men det er pokker så bevisst i den forstand at jeg er lei dobbeltmoral, forskjellsbehandling, og det å straffe noen, men selv gå fri. Jeg er lei TV intervjuene fra politikere som står å fordreier sannheten, legger seg flate, og så videre når dem gjør noe galt. Jeg er lei av de går fri uten lyte eller kjeft, mens vanlige folk blir puttet i fengsel i noen tilfeller slik det har vist seg at NAV ofre har blitt behandlet. Jeg var dritt lei dette på begynnelsen av 90 tallet og jeg er fortsatt dritt lei det i 2020.

Willy

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top