Sommerkroppspress 20dittogdatt

Er du som de fleste av oss andre vanlige mennesker så faller du lett for reklamen som tilbys av kreti og pleti.

Reklame er jo nettopp designet for å påvirke oss. Og da påvirke oss til å skaffe oss akkurat det produktet som det reklameres for. Ikke uvanlig så rettes produktene mot de gruppene som er potensielle kjøpere. 

Dette vet jo de fleste. Det man derimot ikke tenker så mye på er den påvirkningen reklame har på den enkeltes liv. Livet, avgjørelser, valg og venner og mye mer. Reklamen er både skjult og tydelig tilstede. 

Denne skjulte reklamen er den som påvirker deg ubevisst. Hvis jeg repeterer en ting mange ganger om noe du finner interessant eller irriterende, alt ettersom, så er sjansen stor for at jeg allerede har klart å påvirke deg i en eller annen retning. Helt uten at du tenker over det. Kult ikke sant? 

Eller skremmende?

Slik brukes reklamen overalt for å påvirke oss til å skaffe et produkt eller velge slik og slikt. 

Så det er ikke tilfeldig at for eksempel sommerkroppen 20 ditt og datt ble et begrep. Treningssentrene lever jo av at man skal komme dit å trene og det er jo selvsagt fair. Men for mange blir presset for stort. Sommerkroppen og målet mot dette blir en svøpe der mestringstap blir resultatet istedet for en sunn og spretten kropp.

Dette fordi at mange trenger noe mer enn bare å gyve løs på trening. Mange har ulike issues som MÅ fikses før man starter å trene vilt!

Hva med å reklamere litt for psykiatrien? Litt mer enn det vi gjør i dag? Hva med å rette målrettet reklame mot våre folkevalgte slik at satsingen på psykiatrien blir større. Sats på forebyggende tiltak samt gode behandlingstiltak for de som er rammet av rus og psykiske vansker. Gevinsten vil være fomidabel både i et samfunnsøkonomisk perspektiv, men også for det enkelte menneske, deres familier og deres venner. Kan ikke være så vanskelig vel? Sats på mennesker i stedet for veier!

Nå er det jo slik at reklamen også innbefatter oss som bloggere. Vi har et særlig ansvar. Valgene vi tar og bildene vi legger ut påvirker de som leser. Vi har da en fordømt plikt til ikke å øke presset på de mange som ikke bare kan løpe i gang trening og livsstilsendring, men trenger hjelp for å komme dithen at kroppen får en bedre helse først og fremst. Til det repeterer jeg gjerne! Politikere, vær tøffe nok til å bruke mer penger på forebyggende tiltak og bruk de riktig! Bloggere, tenk over at alt ikke nødvendigvis er inspirasjon, men en kilde til økt press på mange. Just my two cents.

Ikke alle er klar til å arbeide for sommerkroppen 20 dittog datt før de har kvittet seg med sommerkroppspress 20dattogditt. Det bør vi alle tenke over. Også jeg. 

Og vi alle bør bli mer bevisste over hva som kommer først. Og aller først kommer reklamen, deretter er det opp til oss å ta valgene! Så ta det riktige valget for deg! Mitt valg er enkelt. Bedre helse resten av livet! Så enkelt er det.

Fortsatt god påske til alle!

#helsegevinst #helse #motivasjon #inaktivitet #aktivitet #reklame #livsstilsendring #psykiskhelse #helsefordeler 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top