Nyt livet til det fulle!

 

Hei alle lesere! Lørdag er en dag som liksom er midt i mellom alt. Personlig er jeg mest glad i Fredagen jeg da. Hva med dere? Hvilken dag er den beste dagen dere har? Legg igjen en kommentar på det da folkens!

Livsnytere vet hvordan man skal leve sies det. Det vet jeg nok ikke, men det spørs vel hvordan man definerer livsnyter. Eller hva man ligger i det for den saks skyld.

Hver sin smak er det også noe som heter og jeg foretrekker altså alt med måte. Alt med måte forteller noe om hva man BØR gjøre for å holde seg ved god helse, og at man også både KAN og BØR krydre livet med litt kos og til og med usunne valg innimellom. Hvis vi skal kjøre et strengt løp der ingenting skal kunne unnes og alt godt skal unngås, så viser all erfaring at man tilslutt går på trynet i livsstilsendringen.

Jeg vil ikke ende opp med å angre på alt jeg ikke har smakt og kost meg med på bekostning av en «fantastisk ripe» kropp og et sinn som ikke kan delta på noe hvis det innebærer å måtte kose seg litt for mye.

Man må gjerne trene og herje på hvis man er toppidrettsutøver eller hvis man har det bra med det man gjør, men husk at alle ikke er helt der. Mange har nok med å klare å få en litt bedre helse. Lager man da et løp som innebærer et knallhardt regime både innen kost og trening, så er det ikke sikkert at man klarer å holde på mer enn en viss periode. Lag heller et fornuftig løp der alt kan repareres. Der livet ikke må vente til du er ferdig på trening. Der nytelse må vike for shaker, chinups, pullups, og annet. Nyt livet i stedet.

Og hvis du ryker på en smell i ditt endringsforløp, så er ikke det verdens undergang. Bare å starte på nytt. Det er hvis du ryker på alt det ikke er bra. Det er ikke usunt å ta en liten skål med popcorn, men det er usunt å trykke i seg en hel pose chips, hver dag året rundt! Get my point?

 

Så nyt livet og tenk «ALT MED MÅTE»

 

God helg og kos dere!

 

#kos #helg #helse #livsnyter #endring #livsstilsendring #hverdagsaktivitet #måtehold

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Nyt livet til det fulle!

  1. Kloke ord! Vi mennesker har alt for mye vi bør gjøre, da er det lett å glemme det vi har lyst å gjøre! Ha en fin søndag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top