Nå dine topper

 

Mange setter seg som mål å kunne bestige alle verdens fjell, og noen setter seg mål om å bestige kun de europeiske. Noen velger å holde seg til Norges topper og andre igjen de 7 lokale fjelltopper. Noen går kun etter de toppene de finner på shopping. Helt ok det! Vi har alle ulike utgangspunkt for å holde oss i form. Og det ene er ikke mer riktig eller feil enn det andre.

I dag etter jobb, hadde jeg en aldri så liten løpetur som inkluderte en lokal topp her i #Fjell, Som heter #Liatårnet. På vei ned igjen så jogget jeg lett nedover veien med godt humør og godfølelsen i kroppen. Et stykke foran meg kom en liten familie gående på vei oppover mot meg. I det jeg passerer dem hører jeg moren si til datteren, at «hvorfor løpe når man kan gå!»

Nå ventet jeg ikke for å høre svaret selvsagt, men jeg tenkte på dette en liten stund og tar det med her i bloggen i dag for å reflektere litt om akkurat dette. Er det greit å si slikt til sine barn eller er det ikke? Jeg reagerte selv noe negativt da man da setter et slags stempel for fremtiden om at løping ikke er greit. Er det da bare meg som er overivrig og litt sånn mye treningsfokusert? Eller er det ikke greit å formidle egne preferanser til sine barn om hva som er greit og ikke greit når det gjelder aktivitet eller trening?

Vel, jeg har ikke svaret. Kanskje dere gode lesere vil svare litt om hva dere synes? Bruk kommentarfeltet under.

Jeg synes uansett at turen var fin. Dette var første gang jeg tok akkurat denne løypen og jeg synes den var tøff og med mye klatring, men altså kanongod trening både for pust og muskler. For meg var det fint å nå min topp, for andre var det tydeligvis andre ting. Helt ok, for meg hvilke topper som er ens ulike valg, bare man føler seg vel med seg selv.

Her er noen bilder fra turen!

Mvh Willy

 

#løpetur #helsefordeler #hverdagsaktiv #aktivitet #jogging #fjelltur #sotra #liatårnet #helse #holdninger

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Nå dine topper

  1. Eg er redd denne moren ikkje er klar over konsekvensene dette kan føre med seg, til barna hennes. Men samtidig er det litt leit at mennesker generelt ikkje er klar over konsekvensene over det de forteller sine små. Ikkje bare i forhold til trening, men ellers i livet også.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top