Synet må sjekkes!

 

 

I dag hadde kona bestilt synstest til oss begge. Jeg liker selvsagt ikke å ta tester i likhet med mange andre. Er alltid redd for å finne mer galt enn godt er.

Men, uansett er det også godt å få sjekket ut ting man kan gjøre noe med. Og skal jeg være ærlig så har synet blitt dårligere enn det var for ti år siden. Jeg har briller fra før og bruker dem særlig når jeg kjører bil. Disse er imidlertid såpass dårlig nå at det er på tide å revidere hele pakken.

Man skal da ikke gå rundt å verken se eller høre, ikke sant?
Vel det viste seg at jeg absolutt trenger nye briller. Så hvis jeg fremstår som litt overlegen for tiden, kan det hende det er fordi jeg ikke ser.

Så nå er nye, progressive briller bestilt og så får vi vel bare se hva som skjer. Kan hende jeg nå begynner å se såpass at tv og lesing og skriving av nye blogginnlegg blir lettere!

Husk at hjelpemidler er med på å redusere de funksjonsnedsettelser man har og får. Nettopp derfor er det viktig å holde helsa under kontroll. Og da må også synet sjekkes.

God kveld til alle!

#briller #hverdagsaktiv #aktiv #hjelpemidler #helse #motivasjon #inaktivitet #bryseg #psykiatri #blogg #blogger #sotra #ågotnes 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top