Varig livsstilsendring!

Helt utrolig hvor tiden går. Det begynte for rundt 6 år siden og i dag løper jeg fortsatt, i tillegg til noe styrke. Den endringen jeg valgte å gjøre for 6 år siden har gitt meg et mye bedre og sunnere liv. Dette toppet seg med hjertesjekk der jeg altså fikk beskjed om at helsen er 10 år yngre enn det min egentlige alder er. Året i fjor var også starten på løpesøndager med hverdagsaktiv.blogg.no

Dette hadde jeg ønsket at det kom flere folk på, men uansett vil jeg fortsette med det da jeg har som mål å få til en fast jogge/gågruppe i år. Nærmere beskjed om oppstart vil komme på siden min hverdagsaktiv.

Jeg har også nådd mitt overordnede mål om å elske å trene, samt gjøre det til en livsstil. Jeg aner ikke hvor mange mil jeg har løpt på disse årene, men at det er mange er helt sikkert.
Så hva er det som gjør at jeg ikke har gitt meg på alle disse årene? Det har jeg selvsagt mange tanker om og vissheten om at det jeg gjør er riktig er altså styrket.

Løping og trening har aldri føltes som en stressfaktor. Det er fordi jeg velger å ha fokus på det som er viktig for meg.

Jeg håper at man kan finne inspirasjon i de innleggene jeg legger ut i sosiale medier, at det kan være med å gi noe til noen. Om det bare er en som lar seg inspirere, så er det bra.

Det er altså mer enn 6 år siden jeg tok valget om å legge om livsstilen. I dag gleder jeg meg over en kveldsøkt på 3 kilometer på møllen der jeg ikke blir andpusten engang, samt at jeg, av alle, har laget meg en salat i dag på egenhånd. Og om jeg skal si det selv så smakte gresset nydelig.

Det har vært en reise i disse årene. Jæg har lært utrolig mye av en mengde folk og av meg selv. Jeg har funnet mye i etablert forskning om hva som virker og ikke virker, og jeg har kunnet prøve nye og spennende ting i praksis. Jeg har kunnet trene etter etablerte metoder og jeg har kunnet teste ut ting som ikke nødvendigvis ville fått de etablerte til å juble. Alt i jakten på TRENINGSGLEDE OG BEVEGELSE.

For det er det alt handler om for meg. Og det er det som er grunnen til at jeg i dag, 6 år senere, faktisk sitter å gleder meg til hver eneste økt jeg skal ta, enten det er løping eller noe annet!

Ønsker alle en nydelig Søndag.

Mvh Hverdagsaktiv

Ønsker dere alle en nydelig kveld

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Varig livsstilsendring!

  1. Et viktig innlegg som jeg håper kan være til inspirasjon for mange! Du beviser her at det er faktisk mulig å endre livsstilen. En varig endring! Synes det er veldig bra når du skriver at løping og trening aldri er en stressfaktor, fordi du velger å ha fokus på det som er viktig for deg. Der har du sukksess faktoren! Jeg kjenner meg veldig igjen her! Jeg får ofte tilbakemeldinger at jeg er så flink og så strukturert til å trene. Jeg trener ikke for å være flink! Jeg trener fordi jeg kjenner at kroppen min trenger det! 🙂 Ønsker deg og alle derute en fin dag!

    1. Hei og beklager sent svar her 🙂

      Ja er helt enig i at suksess handler i dette tilfellet om å finne noe du kan trives med i sammen med at det er viktig for deg. Den indre motivasjonen er noe som de fleste som detter av mangler. Derfor er det så viktig å få kartlagt og tilrettelagt for den enkeltes indre motivasjon. Dette er også ergoterapiens sentrale grunnkunnskap.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top