Fuck krav, fuck prestasjon!

 

God kveld alle flotte mennesker!

Dagen i dag innebar andre søndagen med vårt gratis treningstilbud.

Denne gangen kom det dobbelt så mange som forrige gang, og det er jeg veldig fornøyd med. Hvis vi kan få til flest mulig hadde det vært utrolig mye helsegevinst til den enkelte.
Jo flere, jo bedre!

Vi har ikke noe mål om annet enn å lete etter treningsglede, utfordre seg selv og få kunnskap om egen kropp, utholdenhet og smertegrenser. Dette er flotte erfaringer som man kan lære av og bruke når man sliter av ulike grunner. Livsglede og glede i aktivitet kan med fordel blandes i en cocktail av mestringsfølelse.

Selv om du i praksis kun klarer en runde den første gangen, er det altså første steg til noe bedre. Som klovner i kamp sier, “hvordan spiser man en hval? En bit av gangen”.

Akkurat, ja. Og som alltid når man ikke klarer en eneste, så er det i FORSØKENE treningen ligger. Man bør jo aldri si til seg selv når man ikke får til ting, at “nei det fikk jeg ikke til så det gjør jeg aldri mer”.

Man må øve for å bli bedre. Slik er det bare. Så kan man jo si til seg selv at alt er noe dritt. Eller man kan finne glede i forsøkene, i veien og i det man øver på. Å finne treningsglede, øvingsglede og aktivitetsglede er MYE BEDRE ENN Å PRESTERE HELE TIDEN!

FUCK PRESTASJON OG FUCK KRAVENE!

Nei folkens, nyt veien, livet og sansestimulien fra alt rundt deg i stedet. Nyt å være aktiv, nyt å kjenne på slitet, nyt produksjonen av endorfiner. Når jeg selv blir sliten etter 20 runder med løping, ja da smiler jeg mitt bredeste smil, senker tempoet og lytter til fuglene, vinden og tanken på det jeg faktisk har klart. Og klarer jeg det, ja så klarer du også det!

Mvh Willy 

#løping #hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #helsegevinst #sotra #ågotnes #gruppetrening #tilhørighet #prestasjon #krav

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

5 thoughts on “Fuck krav, fuck prestasjon!

  1. Bra, Willy! I alt for mange tilfeller måler vi suksess gjennom prestasjon, endelig resultat eller måltall, det være seg karakterer eller tid. Det som er det virkelig viktige, og som du peker på i innlegget ditt, er veien til målet. Veien, arbeidet, metode, samarbeid, slit, tårer, frustrasjon, motivasjon er det viktige. Og om den prosessen er god, da er det det viktigste, uavhengig av målet. Blei litt ivrig her og skriver litt uoversiktlig. Pardon me! Lag ei super uke!

  2. Ja, det er nettopp det vi trenger: Treningsglede! Jeg håper flere blir inspirert av det du skriver og får kjenne på kroppen hvor glad man kan bli av å trene. Det smilet som du beskriver som kommer når man er ordentlig sliten, det er bare herlig!

  3. Så inspirerende innlegg, jeg setter alt for store krav til meg selv når det gjelder prestasjon. Øver på å senke skuldre og krav, prosessen er viktig<3 I alle år i arbeid med barn har jo prosessen, sansene, lysglimtene og de nære ting blant annet vært viktigst<3 en er kanskje strengest mot seg selv.... ønsker dere en finfin uke:)

  4. Takk for fint innlegg. Viktig som du selv sier å øve på å senke skuldrene. Ikke alltid like lett å gjøre, men viktig å øve. Selv prøver jeg å leve fremfor å prestere. Da opplever jeg at det er lettere å akseptere at man ikke alltid kommer i mål. Men det gjør liksom ikke noe 🙂 Orkidedatter:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top