Løpehelg!

 

Heisann alle. 

Motivasjonen denne helgen har variert, men jeg har likevel endt opp med å bruke mine egne teknikker for mer motivasjon og kommet i havn nå med en halvmaraton på to dager. Motivasjon er ikke noe en har, det er noe en tar!

Lørdag løp jeg på asfalt og endte opp med en drøy mil der motbakker var svært drøye. Kupert terreng er noe jeg bare digger og motbakker er snop! Tungt som bare det, men det gir en royal flush i hodet mitt. Digg!

Søndag hadde jeg gratisarrangementet mitt løpesøndag med hverdagsaktiv.blogg.no

Arrangementet har nå gått fire søndager og er noe jeg kommer til å fortsette med. Det å løpe sammen med andre er virkelig mye mer motiverende enn å løpe alene. Så hvis du er på #sotra eller #bergen så meld deg gjerne på.

I dag fikk jeg da også kjørt meg. Jeg løp alene i dag og la opp til en drøy mil. Jeg lå meg i pulssone 4 og lå jevnt der de første ti rundene. Så økte jeg farten til sone fem de neste ti rundene før jeg roet ned litt de fire neste rundene. Den 25 runden gav jeg alt og økte til maks. Tungt som bare det, men for en DEILIG FØLELSE når jeg krysset mållinjen.

Det er ikke noe hemmelighet at jeg elsker å løpe. Jeg er imidlertid ingen hurtigløper og trives best uten verken press om tid eller antall meter. Jeg løper fordi jeg blir glad. Og jeg løper fordi kroppen liker det. Vil jeg gi meg etter en mil så gjør jeg det. Vil jeg gi meg etter 100 meter så gjør jeg det. Det viktigste for meg er gleden og lykkefølelsen i det å løpe, regulere fart, føle på mestring og kjenne på endorfiner.

Jeg selv var der at “du kommer ALDRI til å få se meg løpende langs veien” vel jeg hadde baller nok til å innrømme at det var feil og krefter nok til å trosse smertene som de første ukene gav. Så lenge det ikke er medisinske grunner til det motsatte så anbefaler jeg alle å lære seg å løpe. Dette er en av de beste aktivitetene for forbrenning da den aktiverer alle musklene i kroppen. Den er også med på å styrke kjernemuskulatur og rygg, noe som har gjort underverker for min opererte og ødelagte korsrygg. Men det må læres å løpe på en slik måte at det minimerer risikoen for skade. Dette har hjulpet meg SVÆRT MYE. 

Alt i alt en meget aktiv helg. Ønsker dere alle en nydelig og aktiv uke!

Mvh Willy 

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #ensomhet #prøvelse #coping #endorfiner #mestring #løpetur #halvmaraton #livsstilsendring

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Løpehelg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top