Hashtag #hverdagsgodhet

 

God kveld i stuen alle gode venner!

Ja så er vi enda en dag nærmere julemåneden. For mange et hysteri og kaos, for mange en vond tid med alkohol og vold og for noen en ekstra sorgfull tid med stort savn av noen.

For det er jo slik vi mennesker er skrudd i hop. Vi har alle disse følelsene som vi lever med. Noen av følelsene kan vi gjøre noe med, andre bør vi bare lære å leve med. Det er det som gjør oss til levende mennesker. Evnen til å føle sorg, glede, forventning og alt annet.

Stress er for mange synonymt med førjulstiden. Press fra mange om #pakkekalendre og dyre gaver. Husk at jo mer vi skryter av dette på Facebook og i andre sosiale medier, jo mer øker vi presset på alle dem som ikke kan eller vil være med på rotteracet.

Hvorfor ikke fremme at det beste med julen er evnen til moderasjon og viljen til å gi av seg selv? Empati er ikke lenger en selvfølge i dette landet. I hvert fall føles det slik når #blackfriday blir en slags slåsskamp på #TV2 i beste sendetid.

Jeg får en dårlig smak i munnen når jeg ser folk rive og slite i jakker på et senter. Et sted i USA ble til og med noen knivstukket. Er det slik vi vil være? Er det slik det har blitt?

Julens fred og ro tilhører ikke bare religionen. Den er, og burde være en påminnelse for oss alle om viktigheten av å dele. Om å ta vare på hverandre. Om å vise at vi bryr oss om våre medmennesker. De som sliter økonomisk, de som sliter med sykdom og alle dem som er #ensom.

Det blir da endelig tid nok for å kose seg glugg i hjel i julen for alle dem som også har det bra. For ingen skal behøve å gå rundt med dårlig samvittighet for det vi ikke kan gjøre så mye med. Men vi kan gjøre litt. Vi kan bidra til mer varme i kommentarfelt. Vi kan droppe skrytebildene av dyre gaver på Facebook. Vi kan heller gjøre juletiden i 2018 til den måneden og den julen der vi poster bilder av en god gjerning eller koselige hendelser. Vi kan ha aktivitetskalendre i stedet for dyre gavekalendre og vi kan smile mer til folk rundt oss.

På min Instagram konto @hverdagsaktiv vil i alle fall jeg poste bilder av godhet i julen under hashtaggene #hverdagsgodhet #everydaykindness

I mellomtiden går juleforberedelsene sin gang. Det kjennes godt i hjertet å ha tradisjoner med lys og varme. Med kongerøkelse og julepynt. Med floker i ledninger og planlegging.

Midt oppe i det hele setter jeg meg ned. Nyter en varm kopp kaffe og reflekterer over den varmen som finnes. Det finnes tross alt også mye varme. Den varmen som sprer seg fra hjertet når julen kommer kan vi holde på også resten av året. Men nå. Akkurat nå, vil jeg bare nyte at jeg lever og har det bra. Og det ønsker jeg for mine medmennesker også.

Mvh Willy 

#Hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #ensomhet #prøvelse #coping #helse #helsegevinst #fattigdom #godhet #juleforberedelser #julen #lysogvarme #snill #måtehold 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Hashtag #hverdagsgodhet

  1. Akkurat nå – leve i her og nå- nyte, med håp om å klare å ta frem varmen i hjertet og godfølelsen resten av året<3
    Vakkert og herlig innlegg med et viktig budskap<3
    Håper dagen din bli super fin:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top