Å herlige husvask!

God dag alle fine folk!

Søndag og her er en liten oppdatering fra hverdagsaktiv.

I dag har vi planlagt full nedvask av huset. Her ligger det altså en treningsøkt det lukter svidd av. Det å vaske hus er muligens en av de beste treningssettene du kan ta.

For å sammenligne med enkeltøvelser i treningsapparat, så se for deg ditt favorittapparat der du tar tre sett. Her får du trening for AKKURAT de spesifikke musklene apparatet er designet for. Hvis du for eksempel vasker ned badet, og da vegger og gulv med mer, ja så aktiveres muskler du ikke visste du hadde engang.

Nå er det ikke bare å levere fra seg medlemskapet på senteret, da dette er viktig sett i lys av flere ting som glede og motivasjon, men absolutt verdt å reflektere over nytten ved å vaske hus.

Det å gjøre øvelser som aktiverer flere muskelgrupper samtidig er lurt da mange av våre største muskler ikke blir helt optimalt trent uten at støttemuskulatur også får sitt.

Det å la nedvask og hverdagsaktivitet bli en del av treningen er også lurt rent mentalt. Der du før tenkte på husarbeid som noe dritt du bare “MÅ GJØRE”, kan du nå legge det inn i treningsprogrammet ditt.

Så folkens, la husvask og daglige oppgaver inngå i det brede øvelsesspekteret som sammen med annen trening utgjør helheten i ditt nye aktive liv.

Hvordan man velger å tenke på ulike oppgaver er viktig for hvordan vi takler dem. Hvis vi utelukkende er negative til ulike ting så er faren stor for at vi bidrar til å gjøre oppgaven enda verre. Hvis vi snur tankene våre til å se på ting med et litt mer nyansert og positivt blikk, ja så blir også det lettere og glede seg.

Så i dag skal jeg ha en treningsdag som inneholder nedvask av hus der kjernemuskulatur og bevegelse er i fokus.
Senere i kveld skal jeg på treningssenteret og løpe en tikilometer som vanlig.

Og belønningen er ikke bare en knallgod trening, men også et rent og nyvasket hus på kjøpet. What a deal!

For en herlig søndag dette blir!

Ønsker alle dere fine folk også en herlig søndag!

Mvh Willy

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top