Luke 14

 

God morgen til luke 14!

Dagens luke inneholder tålmodighet.

Tålmodighet er en dyd, lyder det gamle og kloke ordtaket.

Og det å være tolmodig kan faktisk hjelpe mot mye stress og frustrasjon. Og når vi vet at stress og frustrasjon er en faktor til sykdom, så er det jo da veldig lurt å evne å være tolmodig. Det å være tålmodig vil med andre ord forebygge sykdom.

Tålmodighet kan også spare deg for et negativt omdømme. Det å trekke slutninger for raskt kan være en dårlig måte å omgåes andre på. Forhåndsdømming av andre på bakgrunn av forhastede og utålmodige slutninger, kan skape uønskede situasjoner i dagliglivet.

Også innen livsstilsendring er utålmodighet noe negativt. Endring tar tid og det å ikke være tålmodig kan være med å velte prosessen. Det er lett å gi opp hvis man er utålmodig.

Dagens luke har aktiviteten rydding av uteområdet ditt. Ta en 10 minutters speedrydding med familien og lag en deilig lunch til alle etterpå. Alle må være med å delta med hver sine oppgaver.

Husk å være tålmodige med hverandre og husk å kommentere. Så er dere med i morgendagens trekning av en humanitær gave.

Ønsker dere alle en flott dag

Mvh Willy

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

5 thoughts on “Luke 14

  1. Så sant så sant, følt selv på kroppen og ennå gjør, hvor viktig tolmodighet er i prosesser under endring. Heldigvis har jeg forstått at ingenting kan skyndes på, det må gjøres på en adekvat måte og over tid for et vellykket resultat, det er min erfaring. Dessverre er det ikke alle som tror det, ikke før en har vært der selv og MÅ. Ingen quick fix…

    Det var vedlig opplysende og informativt å lese om tolmodighet på denne måten. Det er et ord som brukes mye, men å gjennomføre betydningen er en utfordring.

    Tusen takk for denne luken<3

    Ønsker deg en fin dag og koselig helg:)

    1. Takk for at innleggene mine treffer deg. Jeg blir glad når det jeg skriver betyr noe for noen. Dine kommentarer varmer og jeg ønsker deg og dine en strålende helg.
      Varme hilsener fra meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top