Fredag og kos

 

Endelig fredag og klar for litt kos»? Mange blir ekstra kosete når arbeidstøyet er lagt fra seg og man treder inn i kosebukse og lyden av cola som renner inn i glasset og potetgullet knaser som en godt fyrt peis. Kun deg og damen eller kun deg alene, kun deg og hele resten av familien eller deg og alle med venner. Kose seg kan man uansett hvordan det er.

 

Jeg koser meg best på Fredager med samme rutine hver eneste gang. Når maten er fortært med familien så trekker jeg inn i mancaven et par timer, legger noe godt i skålen og fyller noe enda bedre i glasset. Så spiller jeg Playstation. Min måte og avreagere på. Min lille hellige time der tanker får være tanker og jeg eksisterer kun inne i landskapet foran meg. Men bare for et par timer. Så er det slutt. Da stiger jeg ferdigkost inn i virkeligheten for å fortsette kvelden med mer kos. Foran tv apparatet nå og med kona godt plassert ved min side. Kos!

 

Nordmenn er flinke til å kose seg. Og kos det trenger vi å ta på alvor. All slags kos er av det gode. Man kan aldri få for mye kos heller.

 

MEN MAN KAN FAKTISK KOSE SEG FOR OFTE.

Det er selvsagt ikke bra å kose seg for ofte. Særlig ikke hvis kosen innbefatter usunne ting. For mye av det gode kan redusere kosefaktoren over tid og da er det ikke kos lenger. Når kosen har blitt til diverse plager, uvaner og avhengighet vil det ikke være så kos å møte Fredagen lenger. Verken for deg selv eller familien og venner.

 

Men at kos er sunt? Det er det ingen tvil om! Kos i moderate mengder og i moderate frekvenser føre til at kropp og sinn takler livet bedre.

 

Så kos deg skikkelig i helgen!

Mvh Willy

Annonser:

  

#kos #Sunn #fredagskos #helse #venner #familie #kona #kjæreste

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Fredag og kos

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top