Husarbeid på speed!

 

Tenk deg tanken om manglende motivasjon til å gå på trening i dag.

 

Da jeg selv våknet i dag var jeg allerede litt fornøyd med meg selv fra gårsdagens hjemmejobbing der jeg fikk mimret litt over tidligere erfaringer som rørlegger. Ja jeg har fagbrev som Industrirørlegger også! Vi kjøpte oss ny oppvaskemaskin i går og dette innebar selvsagt en del arbeid. Nå er det vel egentlig slik at man i utgangspunktet ikke ønsker å arbeide mer en høyst nødvendig på en fredagskveld, men i dette tilfellet var det altså helt nødvendig. Alternativet var nemlig å vaske opp for hånd. Uaktuelt for skikkelige mannehender selvsagt.

 

Med god hjelp fra kona lirket og lurte vi det nye vidunderet på plass. Så måtte jeg krype rundt å innimellom for å koble til vann og tømmeslanger før jeg avsluttet med å skru på vannet og strømmen. PERFEKT! Alt virket som det skulle og vi hadde installert ny oppvaskemaskin.

Og jeg hadde sluppet unna oppvask for hånd.

 

SÅ hva lærer man egentlig om en slik situasjon? Jo hvis man vet at dette er noe som gjør en fornøyd så er det en god følelse i kroppen. Og når man vet at man forbrenner ca. 100 kcal. Sittende i en stol uten å bevege seg, så kan man forestille seg hva man forbrenner ved å montere en ny kjøkkenmaskin.

 

Så hva hvis man ikke har en ny kjøkkenmaskin som skal installeres? Ja hva med å ta ansvar som mann og rydde huset, men da på speed? Ikke fordi du skal rydde det raskest mulig, men du skal bruke mest mulig krefter på det. Gjerne en Lørdags formiddag. Da har du masse kosetid resten av dagen og du har sluppet å gå på trening OG du får en god følelse OG som tidligere nevnt, HAPPY WIFE, HAPPY LIFE!

 

 

Eller en av mine favoritt treningsmetoder i heimen. Nedvask av dusj for hånd. For tyngre og hardere trening så gjelder kun nedvask av hele badet for hånd. Beveg armene i ulike retninger avhengig av hvilken muskelgruppe som skal trenes. Sitter man på alle fire så sørg for å ta pushups mellom hver 10 skurebevegelse. Her kan hastigheten i det du gjør økes for bedre kondisjon.

 

Dette er husvask på speed!

 

Og for alle fotballfans der ute. Hva med å VIRKELIG engasjere deg i kampen nå huset er vasket? Hva med å Se kampen stående med store bevegelser i arm og skuldre for å øke bevegelsesrom? Hva med å hoppe av glede i 2 minutter for hver scoring eller feire med intense burpees for hver sjanse som kommer? OK Kona vil tro det har klikket, men god trening? Ja definitivt. OG hva med å være enda mer kreativ og finne egne metoder?

 

Tenk NEED FOR SPEED og ta tak i huslige og boligmessige små og store utfordringer. La det være såpass at sinnasnekkeren ville grått av stolthet!

 

 

Det finnes mange livsløgner som forteller deg at du ikke kan. Hva med å avsløre løgner inne i deg selv som tar knekken på et inaktivt hverdagsliv. Hvis det å ta store tak er for mye så del det opp i flere bolker. Men pass på at prosjektene fullføres og ikke sett for store mål.

 

 

Så av sted for meg å vaske ned badet i dag. Og senere i dag er det Brannkamp mot Ranheim. Jeg liker ikke fotball spesielt godt, men skal på trening foran skjermen likevel!

 

Ha en fortreffelig helg!

Gode tilbud finner du forresten ved å følge annonsene under 🙂

Annonse 

   

 

#hverdagsaktiv #husarbeid #aktivitet #hjemmetrening #fotballkampen #bevegelse #helsefordeler #inaktivitet

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top