Trening i senga

 

Dagen har kommet. Seriestarten er endelig i gang. Litt utsatt for Brann sin del da forrige kamp ble utsatt. Men nå er det endelig i gang. Jeg hadde tenkt lenge på denne kampen og fått trent godt til dagens runde mellom Brann og Bodø Glimt.

 

Inngangen til kampen var optimal med styrkedrikk satt på kjøling og energi i form av søte proteiner og noen få karbohydrater med sjokoladesmak. Alt plassert innen rekkevidde på nattbordet her på reservebenken.

 

Med iskald humledrikke plassert innen rekkevidde stirret jeg nedover innbytterbenken og mot de 55 tommene foran meg. Litt stiv i albuleddet når jeg løftet energidrikken og sippet i meg en slurk. Dette hjalp og jeg var i gang med oppvarmingen. Alt vel og kampen kunne starte.

 

På forhånd hadde jeg en strategi om hvordan jeg skulle legge opp spillet. Forsvaret var tunge i kroppen og armene mine slet da jeg tok tak kettelbjellene og løftet jevnt 30 repetisjoner. På banen skjedde det ikke så mye så jeg tok 30 til og kjente at forsvaret, altså armen mine, var tunge etter vinterens treningskamper. Spesielt på høyrekanten var det noe nervøst og urytmisk.

 

Siden 55 tommeren flimret foran meg og både meg og Brann nå hadde kontroll på midtbanen kjente jeg at magemusklene mine fikk sitt der jeg lå på rygg i sengen med bena løftet 2 centimeter fra madrassen og med spesielt bukmuskulaturen aktivert og gluteus maksimus strammet. Jeg kjente at det var tungt, men midtbanen hadde likevel bra kontroll. Jeg tok så mange repetisjoner at jeg klarte et utall repetisjoner helt til teknisk utmattelse. Jeg følte at magemusklene mine på midtbanen virkelig fikk kjørt seg her. Ved å vri spillet fra høyre til venstre siden med lissepasninger der midtbaneankeret serverte baller både her og der fikk de skrå magemusklene sitt inntil teknisk utmattelse gjennom hele første omgang. Dette sammen med godt tak i kettlebjellene så fikk vi totalt sett en god gjennomkjøring.

 

Jeg savnet imidlertid gjennombruddspasningen som skulle føre til at vårt lag skulle ta føringen. Plutselig kom den. Den forløsende pasningen. En lissepasning fra midtre magemuskel og ned til spissen. Spissen rev til seg kettlebellene og smalt til med hip thrust 20 repetisjoner gange fire. Det var en vakker og kontant utført scoring.

 

Fortsatt hadde jeg ikke flyttet meg ut av senga. Og jeg hadde hatt 45 minutter med arm, bryst og magetrening der både fremre og skrå magemuskler hadde fått gjennomgå. Kettlebellene jeg hadde med meg i senga veide 8 kilo per stykk og dette passet meg greit nå i første kamp.

 

Jeg passet på å få i meg nok væske i pausen og så gjorde jeg meg klar for andre omgang. Andre omgang var mye en repetisjon av øvelsene fra første omgang bortsett fra at spissen hadde mange flere innlegg fra vingene å arbeide med. Dette betydde at bukmuskler fikk mer å arbeide med og repetisjon av bukmuskeløvelser dominerte omgangen. Bodø Glimt hadde ikke mange sjanser. Mest fordi både forsvaret, keeper, midtbane og angriperne til laget mitt hadde god kontroll i kjernespillet. Jeg vred ballen over og ble liggende med ansiktet mot 55 tommeren foran meg. Kjernemuskler ble aktivert da vi holdt god kontroll i planken inntil teknisk utmattelse x 4 i senga. Dette smakte, men helt på tampen av kampen kjente jeg at denne første kampen hadde tatt på. Men vi var i alle fall i gang i år og jeg hadde hatt en god gjennomgang med trening uten engang å ha forlatt senga, bortsett fra en kjapp tur på toalettet i pausen.

 

Slik kan hverdagstrening også utføres. Man må på død og liv ikke reise på treningsleir på la Manga for å få gode gjennomkjøringer hvis treningskamper fremover kan utføres der man har det bra?

 

Man trenger bare bruke fantasien hvis treningen skal kunne ha en overføringsverdi og man har kunnskap om hvordan øvelsene man utfører skal utføres korrekt. Da kan man gjøre disse øvelsene når som helst og hvor som helst til akkompagnement av hva som helst!

 

Just sayin!

 

Mvh Willy.

 

#trening #fotball #aktivitet #kettlebells #trening #hverdagstrening #hverdagsaktivitet #fotballkamp #motivasjon

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top