Å titte i eget speil

 

 

Hvem er du?

 

Du som bestemte deg for ikke å gå i bursdagsselskap?

Hvem er du som forelder som sa at det var greit?

Hvem er du som hørte på de andre, og så snudde deg og lot som om det var jeg som var teit?

 

Hvem er du som lot dine egne barn bli fortalt, at det er greit å hate?

Hvem er du som synes det er greit å slå?

Hvem er du som digitalt og anonymt, velger mobberens vei å gå?

Hvem er du som velger sårende sladder å mate?

 

Hvem er du som velger å ignorere, de som før sto trygt ved din side?

Hvem er du som med dine venner i rygg, velger å knuse andres håp?

Hvem er du som ikke tok hensyn, til de som allerede ligger nede?

Hvem er du som baksnakker de som ikke er tilstede?

 

Hvem er dere som ikke tåler at andre tenker slik og slik?

Hvem er dere, som ikke liker at noen er fattig og andre er rik?

Hvem er dere som sammen skal knuse det som dere ikke forstår?

Hvem er dere som ødelegger de veier, der andre mennesker går?

 

Hvem er dere som definerer den politiske vei?

Hvem er dere som velger at andre må ofres på hver eneste haug og hver hei?

Hvem er dere som skriker om konspirasjoner, om overvåkning og vold?

Hvem er dere egentlig dere, som vil skyte hver bondeknoll?

 

Er dere virkelig her?

Er dere virkelig nå?

Er dere virkelig der ute og legger deres minefelt?

Er dere virkelig seriøse, i alle slags kommentarfelt?

 

Er dere den som leter etter alle andres feil?

Er dere den som egentlig mobber, de som reiser i båter med seil?

Kanskje det da er på tide for dere, å titte i eget speil?

 

Willy Marthinussen

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

4 thoughts on “Å titte i eget speil

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top