Drittdager!

 

 

Alle har dem, og alle får dem.  Dager som ikke er så gode. Dager der alt eller det meste ikke fungerer slik det var tenkt når man står opp. 

I dag smilte jeg hele veien til jobb som vanlig, og jeg hadde også en god dag på jobb. Likevel ble jeg altså fullstendig slått ut etter jobb. Noen ganger er det ingen forklaring. Noen ganger er det IKKE helt allright! Noen ganger føles alt bare dritt.

Og vet du hva? Det er helt normalt. Noen dager er livet slik at man ikke orker. Tretthet og oppgitthet krydres med en følelse av uro og udefinert angst.

Det gjelder å stå i det. Forstå at det er slik, og samtidig akseptere at det er greit. Man må også kunne si til seg selv at det ser helt annerledes ut i morgen. Fordi det er viktig å ikke gi seg hen til de negative bølgene. Noen dager må man bare bla forbi. Noen dager er ark i en bok som man blar raskt forbi og går videre til nye sider og spennende kapitler.

Jeg selv blar forbi dagen og gleder meg altså til i morgen. Jeg skal stå opp tidlig, nyte en deilig kopp med kaffe og smile til alle jeg møter bare for å på den måten kunne spre litt mer glede, litt mer positivitet og gi litt mer energi til de rundt meg.

Jeg vil smile til min egen dag og til oppgaver jeg skal utføre. Når jeg kommer hjem skal jeg male en list sort og ta noen mål til taket på utestuen. Jeg skal puste, smile og leve.

Fordi i morgen vil i dag være historie. I morgen vil morgendagen være ukjent og øyeblikket være det som betyr noe. For meg og for de som er rundt meg. Fordi alle trenger at man strør om seg med de smil man har i hjertet.

Man bør forbli positiv, men også akseptere dager med nedetid. Det har vi alle fra tid til annen.

Mvh Willy

#nedetid #mestring #psykiskhelse #helsefordeler #helsegevinst #helse #motivasjon #aktivitet #hverdagsaktivitet #suksess #leve #uro #trett #sliten 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top