Møter du folk med respekt?

 

 

I dag har jeg kun lyst å formidle hvor givende jeg syns det er å bli behandlet med respekt, vennlighet og empati.

Dette er verdier som for meg er viktig å gi til verden jeg møter. Jeg er helt sikker på at de som blir møtt med slike verdier også føler det slik.

Respekt er ikke noe du kan kreve. Det er noe du kan få hvis du som person gjengjelder det. Så hvis  du altså vil ha respekt og vennlighet, må du også ville gi det. Dette burde komme naturlig for folk, men vi vet jo at det dessverre ikke er slik i virkeligheten. Mange tror at bare dem skriker høyt nok eller slår hardt nok i bordet, så vil man kunne fremkalle en respekt. 

Feil selvsagt. Det eneste man fremkaller er frykt, sinne, motstand, frustrasjon, og i noen tilfeller også hat.

Bli din egen ambassadør for å fremkalle respekt, glede, smil og empatiske følelser for dem rundt deg med å starte å gi det selv!

Er du ikke vant til det? Synes du den og de og han eller hun ikke fortjener det? Hva vet du om hvorfor?

Start i dag. Du aner ikke hvor godt det kjennes å ta feil!

Mvh Willy

 

#empati #helse #motivasjon #følelser #hverdagsaktiv #leve #respekt #forståelse 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top