Nyt livet til det fulle. Lengst mulig.

 

Nyt dagene med å la kroppen få et nytt liv. 
Nyt dagene med å styrke muskler, kondis og hjerne. For det er vanskelig å nyte hvis kroppen ikke samarbeider. En ting er sykdom man ikke kan kontrollere. En annen ting er sykdom og tilstander som skyldes livsstil og et forsømt forebyggende perspektiv på hvordan man tar vare på egen helse.

Er det slik at sykdom og smerter stanser deg fra å endre livsstil?
Spør deg selv. Hva sier legen din? Hva sier forskning? Hva sier erfaringer?

Noen sykdommer, tilstander og mentale forutsetninger gjør det selvsagt vanskelig å være i aktivitet. Men de aller fleste som er i aktivitet vil oppleve reduserte smerter, og generelt bedre helse. Riktignok vil mange med smerteproblemer kunne oppleve en periode med økte smerter, men dette vil oftest være forbigående.  Det jeg vil anbefale er å være i dialog med fastlegen og en kvalifisert terapeut. 
Vi som terapeuter har den kompetansen som kreves for å kunne vurdere aktivitetsgraderinger tilpasset den enkeltes individuelle behov.

Mange typer smerter vil man kunne trene seg opp til å kunne akseptere i perioder. I hvert fall hvis man kan se frem til en mer smertefri hverdag uten medikamenter.

Selv har jeg bekjempet mine ryggsmerter og røykevaner med fysisk aktivitet. Jeg har vært der jeg ikke ville være og tro meg. Jeg har mer ballast enn de aller fleste. På mange områder. I dag løper jeg for livet. Fordi det er deilig å være i god form. Fordi det er nydelig å ikke ha smerter av betydning lenger. Og fordi det kjennes fantastisk å få slitne ben etter å ha løpt over en mil, men fortsatt ikke være  andpusten. Det er ikke noe å lure på. Start en livsstilsreise i dag. Legg vekk alle tanker om mål. Sett kun et mål, nemlig å nyte veien mot et bedre liv.

Nyte livet sekund for sekund. Et sekund brukt er et sekund du aldri får igjen. Lev, nyt, elsk. Peace and love!

Så nyt da også dagene til det fulle. Man vet nemlig ikke hvor mange vi har.

Mvh Willy

#leve #love #peace #livsstilsendring #psykiskhelse #helsefordeler #helsegevinst #helse #motivasjon #inaktivitet #bryseg #psykiatri #blogg #blogger #løpetur #smerter 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top