Treningene mine. Tips til deg!

 

 

 

Hei fine folk!

Jeg vet at mange av dere lurer på hvilken trening jeg selv bedriver. 

I dag presenterer jeg et par favoritter. Husk at det ikke er nødvendig å gjøre øvelsene daglig, men minst 3 ganger uken gjør jeg selv.

Typisk på en Mandag har jeg frisklivssentral. Her gir jeg alt for deltakere,  jobben og meg selv. I dag prioriterte vi core og vi alle var dyktig sliten etterpå. En time tok dette og kun med svært korte pauser. No pain no gain.

Senere på kvelden tok jeg en løpeøkt på mølla. 4 km med intervaller. Full spiker! Dette etterfølges av mageøvelser med 30×3 på abwheel.

Pushups inntil utmattelse og planke på balansepute inntil utmattelse.

 

 

Alt dette tar jeg da altså på mindre enn en time. Hvis du er effektiv så går det unna.
Hvis det er slik at du sliter med å motivere deg til slike økter, så bør du sette deg ned å tenke igjennom plusser og minuser med det å la være å trene, kontra det å bare gjøre det.

Det er forbausende lett å ta det riktige valget bare du vet at det er helsefremmende alt du gjør. Hvis perspektivet ditt er at det er veien som skal læres å like, og ikke en utolmodig reise til kortsiktige resultater, så føles det bedre ut med en gang. I hvert fall når man blir i litt bedre form for hver gang man har gitt alt.

 

Så masse lykke til!

Mvh Willy 

#trening #helse #motivasjon #aktivitet #hverdagsaktivitet #treningstips #bevegelse 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

4 thoughts on “Treningene mine. Tips til deg!

  1. Gode tips! Og det viktigste av alt er at man setter seg en intensjon med treningen, slik at man trener for seg selv og ikke for andre 🙂 Har man et mål, så er det mye lettere å motivere seg også på tunge dager.

  2. Enig. Viktig at man trener for å ha sitt eget mål. Man bør lære å like veien, ikke bare målet i seg selv. For hvis man trener regelmessig vil målene komme av seg selv 🙂 Fysioterapeuten:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top