Å du deilige sommer!

 

Varmen de siste dagene har slått oss litt ut her vest i havet, men en fin bris fra havet har gjort dagene og tilværelsen levelig og vel så det. Ispedd is, og annen kald drikke godt blandet med feriemodus og livsnyting er tilværelsen omtrent såpass perfekt som det er mulig å få den.

Og de siste ukene når alle andre har hatt ferie, så har altså jeg hatt gleden av å nyte langvarig sydentemperaturer, sol og sommer. Da er det faktisk en glede å gå på jobb. I alle fall for en vestlending fra havet der regn, vind og iskalde nordavinder er selve symbolet på sommer. Vanligvis.

Selv om jeg synes synd på dem som opplever store tap som følge av været, så er det likevel deilig for oss med revmatiske plager og gikt i gamle skrotter.

Måtte sommeren vare til samme tid neste år.

Man kan ikke annet enn å glede seg over endelig å få smake det sydeuropa og forøvrig alle andre syden steder opplever hvert år. I alle fall for oss med innbarka flyskrekk som ellers har store vansker med å reise til slike steder.

Igjen så har vi så mye å glede oss over med en slik sommer at til og med klimaspørsmål skal få lov å ligge mens jeg nyter øyeblikkene her og nå. Ikke det at vi skal glemme klimaet og at supersommeren muligens ser ut til å være et resultat av menneskeskapte endringer. Vi skal arbeide for å hjelpe vår felles jord og felles arv. Bare ikke akkurat nå. Etter sommeren, eller til helga, kanskje.

La oss vente litt med problemer. La oss lære å nyte øyeblikkene, men samtidig gi vår skjerv til et bedre miljø, økt samhold og vennskap over alle grenser. Men la oss også få slippe å ha dårlig samvittighet for at vi koser ræven av oss. Akkurat nå! La oss slippe moralisering over alt mellom himmel og jord fordi vi av og til slipper ned skuldrene, griper tak i ølglasset, klasker tre feite burgere på grillen, kaster klærne og lar solen steike bleke kropper. La oss slippe alt tytet om alle problemer som kan oppstå fordi, fordi, fordi.

Nei, her sitter jeg altså å nyter både solnedgang, øl og har hatt en halv meter med usunn kebab til middag. Jepp, den var en halv meter og jeg gaflet i meg alt!

Så tenk da det alle gode lesere,  nyt øyeblikkene, nyt sommeren, nyt livet og hverandre. Alt annet kan vente til det er det som er viktig. Alt til sin tid!

Mvh willy

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #liv #livsglede #jobb #sommer #sol #nyt #sotra #ågotnes #livsnyter

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top