Alarmen går!

 

Jeg bruker mobilen til å sette opp alarm som ringer eller vibrerer hver time. På denne måten blir jeg lett minnet på å løfte på rumpen å bevege meg. Alt teller og det å ha en påminnelse på dette kan være en god måte å komme seg inn i nye rutiner.

Hver time går altså aktivitetsalarmen hos meg. Et godt tips til hjelp for å bli påminnet om å komme seg i bevegelse er å sette opp en liste med enkle aktiviteter som man lett kan gjennomføre på korteste mulige tid. Selv synes jeg det er fint å bruke trappen hjemme. 5 til 10 ganger opp trappen er en bra økt. 

Selv har jeg 5 hovedaktiviteter som tas frem hver time. 
Trappen har jeg allerede nevnt.

Som en god nummer to kommer tåhev. Tåhev er en suveren øvelse som jeg tar med samlede ben og 50 til hundre repetisjoner. Her gjelder det også å få mest mulig ut av tåhevøvelsen. Stram rumpen, skyv brystet frem og trekk magen inn under denne øvelsen for å aktivere musklene.

Nummer tre som jeg liker godt er pushups. Her tar jeg så mange jeg klarer. Samme som over her er det viktig at man strammer inn magen og rumpen under øvelsen.

Den fjerde øvelsen jeg tar er en jeg bruker mye når det ser litt dumt ut å ta pushups for eksempel i sosiale settinger. Her reiser jeg meg og legger vekt på vekselsvis høyre og venstre fot og blir stående så lenge som mulig.

Femte øvelse er å løpe på stedet hvil i 4×20 sekunder. Her gjelder det å gi jernet de 20 sekundene det tar.

Hvis du føler at det er lenge med 1 time, så kan du ha alarmen på hver halve time.

Uansett hva du gjør av aktivitet, så vil det være bedre enn å ligge inaktiv på sofaen. Man burde omfavne mulighetene til bevegelse og ikke forsøke å legge hverdagen slik til rette for seg at alt man gjør blir lettest mulig.

Mvh Willy

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #ferie 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top