Alarmen går!

 

Jeg bruker mobilen til å sette opp alarm som ringer eller vibrerer hver time. På denne måten blir jeg lett minnet på å løfte på rumpen å bevege meg. Alt teller og det å ha en påminnelse på dette kan være en god måte å komme seg inn i nye rutiner.

Hver time går altså aktivitetsalarmen hos meg. Et godt tips til hjelp for å bli påminnet om å komme seg i bevegelse er å sette opp en liste med enkle aktiviteter som man lett kan gjennomføre på korteste mulige tid. Selv synes jeg det er fint å bruke trappen hjemme. 5 til 10 ganger opp trappen er en bra økt. 

Selv har jeg 5 hovedaktiviteter som tas frem hver time. 
Trappen har jeg allerede nevnt.

Som en god nummer to kommer tåhev. Tåhev er en suveren øvelse som jeg tar med samlede ben og 50 til hundre repetisjoner. Her gjelder det også å få mest mulig ut av tåhevøvelsen. Stram rumpen, skyv brystet frem og trekk magen inn under denne øvelsen for å aktivere musklene.

Nummer tre som jeg liker godt er pushups. Her tar jeg så mange jeg klarer. Samme som over her er det viktig at man strammer inn magen og rumpen under øvelsen.

Den fjerde øvelsen jeg tar er en jeg bruker mye når det ser litt dumt ut å ta pushups for eksempel i sosiale settinger. Her reiser jeg meg og legger vekt på vekselsvis høyre og venstre fot og blir stående så lenge som mulig.

Femte øvelse er å løpe på stedet hvil i 4×20 sekunder. Her gjelder det å gi jernet de 20 sekundene det tar.

Hvis du føler at det er lenge med 1 time, så kan du ha alarmen på hver halve time.

Uansett hva du gjør av aktivitet, så vil det være bedre enn å ligge inaktiv på sofaen. Man burde omfavne mulighetene til bevegelse og ikke forsøke å legge hverdagen slik til rette for seg at alt man gjør blir lettest mulig.

Mvh Willy

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #ferie 

Hei og velkommen til mitt lille blogghjørne. Jeg er en Ergoterapeut, fotograf, kunstner, selvstendig næringsdrivende, rørlegger, far til fire og bonusfar til to. Jeg blogger om litt av hvert men hovedfokuset er å fremme en mest mulig aktiv hverdag for ALLE! Jeg er levende opptatt av livet, hverdagsaktivitet, livsstilsendring og rehabilitering i et ergoterapeutisk perspektiv, samt kunst og trening. På bloggen her kan du følge mine tips til livsstilsendring og trening, men også en blanding av livets krydder, utfordringer, gleder og sorger. Med videreutdanning i rehabilitering og mange års erfaring med frisklivssarbeid har jeg også en formell kompetanse innen livsstilsendring og tilpasning av aktivitet. Jeg tar nå oppdrag som personlig trener og livsstilscoach og har personlig oppfølging der dette behøves. Kontakt meg på mail for nærmere informasjon. Jeg brenner for å hjelpe mennesker med ulike utfordringer i forhold til livsstilsendringer og har mange års erfaring med dette profesjonelt. Gjennom egne erfaringer fra et langt liv med mye erfaring på mange områder deler jeg det meste av råd og tips på denne bloggen. Jeg er også foredragsholder innen temaet livsstilsendring og motivasjon Mvh Willy Alle bilder og tekst på bloggen er copyrighted. Det som ytres på bloggen er mine personlige tanker og meninger. Sponse meg? Viktige budskap trenger å spres. Folkehelse er et slikt område. Ønsker du å hjelpe til med å sponse bloggen så kontakt meg på [email protected]
Posts created 565

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top