Hverdagsaktivitet – trening og smerter!

 

Hallaien folkens!

Søndagen starter med drittvær ute og smerter i hele kroppen. Spesielt vondt er det i fingrene, tærne og i hodet. Forbaska smerter som ikke skal la en i fred selv på en Søndag. Så hva gjør man da?

Legger seg ned å sutre? Krype under et varmeteppe og synes synd på meg selv? Putter i meg smertestillende? 

Neh. Jeg velger å ta for meg av kroppens egne smertedempende midler. Jeg digger følelsen av kroppens egen “smertedemper” endorfin. Et langt liv med smerteerfaringer om hva som virker og hva som ikke virker, gjør meg motivert til å ta lange joggeturer for å booste denne naturlige medisinen. Og når dette også støttes av valid forskning er det bare å legge vekk forestillinger om av JEG ER ANNERLEDES. 

Vi er enkle slik sett vi mennesker. Vi er forskjellige på alle måter, men også kliss like i kroppslige funksjoner innen dette med trening og aktivitet.

For meg selv som har revmatisk sykdom, artroser, ryggprolapser, og litt annet knask, er livet av og til fyllt med smerter. Spesielt i de kalde årstider er det vanskelig. Dette har jeg måttet lære meg å leve med. Fordi det å overgi seg til smerten ALDRI HAR VIRKET POSITIVT.

 Tvert imot så var det først når jeg trosset smertene, sto i dem, ble aktiv, først da ble livet annerledes. Først da skjedde det noe med både kropp og sinn.

Så stå på folkens! Det blir litt værre før det blir bedre, men det er helsikes mye bedre enn å bli liggende resten av livet.

Mvh Willy 

#livsstilsendring #smerter #endorfiner #revmatisme #Hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

2 thoughts on “Hverdagsaktivitet – trening og smerter!

  1. Tusen takk. Det håper jeg også. Spre gjerne det gode budskap 🙂 vi har også en facebook gruppe som vi håper skal vokse. Hverdagsaktiv.blogg.no Marleen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top