Bedre og bedre dag for dag

 

Sykdom er og blir noe dritt!

Hei alle flotte mennesker!

Ja, nå har jeg vært syk i en uke. Blodprøver tatt og kroppen sjekket. Det skal alltid være NOE, ikke sant?

Vel nå er jeg imidlertid i bedre form etter noe nødvendige grep med medisin. Og det er deilig å kjenne på at i alle fall kroppen begynner å livne til igjen. Ærlig talt, man kan syte om så mangt i livet, men ingenting er bedre enn å syte over egen sykdom. Det å få føle seg litt syk og få trøst og omsorg er vel noe vi mennesker har dypt forankret i genpølen vår. Eller muligens jeg skal si vi MENN. Ja, jeg ligger ikke mye imellom her når jeg sier at været og sykdom er et av de mest diskuterte temaer blant nordmenn gjennom tidene. Uansett hvor vi er og i hvilken setting vi er i så dras været først frem. Deretter egen sykdom!

Se bare for deg følgende samtale:

“Hei, lenge siden sist. Været er jammen trist for tiden, synes det har regnet i månedsvis. Hvordan har du det?” “Går egentlig greit, men det er jo denne ryggen da. Har vært plaget med denne i årevis, og nå med dette været, ja så er jeg nok borti en influensa i tillegg.”

Skjønner? Syting om trivielle ting er en høydare for oss nordmenn når det kommer til smalltalk. Egentlig litt rart når vi er såpass opptatt av VIKTIGE SAKER i kommentarfeltene på INTERNETT?! 

Men, det passer seg ikke. Ikke like populært å fronte sine meninger for mange annet enn bak anonyme signaturer i kommentarfelt. Ja ja syting er syting uansett.

Men selv har jeg da altså blitt friskere. Litt syting har det vært for meg også. Altså som mann er jeg jo forpliktet til å syte litt? Bare litt? Nei?

Vel, men jeg har altså ikke vært helt god da,  noe noen vil påstå at jeg nå aldri har vært. Jeg hører sangen av sørgelig positiv optimisme i det fjerne, “det går bedre å bedre dag for dag”

Men ærlig talt. Vi kan syte så mye vi vil om det ene eller det andre. Men i dette landet burde vi vel egentlig heve oss litt over alt sytet og faktisk være ørlite grann takknemlig? Tross alt? Ja? Nei?

Jeg synes i alle fall det.

Mvh Willy 

#hverdagsaktiv #motivasjon #aktiv #aktivhverdag #aktivitet #sykdom #syting #takknemlig #bedring #sotra #ågotnes 

 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top