Luke nummer 2

 

I dag er det andre Desember.

Velkommen til luke nummer 2 i hverdagsaktiv sin JULEKALENDER!

2 desember blir for meg en dag for dem som er #ensomme. 

Det å være alene er ikke det samme som å være ensom. Noen ønsker faktisk å være alene, men ingen ønsker å være ensom. Det er faktisk innafor å bry seg om andre. Det er innafor å invitere dem man sjeldent ser og dem som ikke automatisk ringer. Det kan være mange grunner til at kontakt opphører.

La oss fremme samhold og #hverdagsgodhet. La oss ta opp telefonen eller bare invitere en venn på et besøk. La oss bry oss.

Vær med å fremme besøk hos dem som ønsker det. Plukk opp telefonen og send en melding, ring eller stikk innom noen denne dagen. Gjenoppfrisk gamle vennskap ved å starte med blanke ark!

Dagens lille dikt er om ensomhet.

“I kveld skal jeg stenge døren
og bare tenke på deg.
Jeg undres om ensomheten
likevel finner meg.”

Inger Hagerup

Så åpner vi altså luke nummer 2:

Her finner vi øvelsen 20 knebøy. Husk at vi skal helt ned i 90 graders vinkel før vi reiser oss. Samle alle rundt deg og sett i gang! 

Deretter er dagens hverdagsaktivitet rydding av kjøkkenet på 10 minutter. Det spiller ingen rolle hvor dårlig resultatet blir, men poenget er at det skal skje i samarbeid med hele familien eller alene. Det skal vaskes, ryddes og skrubbes. Gulv, benker og bord skal tas for hånd. Kanontrening og moro for alle når det skal gå fort!

Husk også å kommentere denne luken med JULEKALENDER. Da er du med i lørdagens trekning av en humanitær gave og fronting av bloggen din på hverdagsaktiv sin blogg og facebook gruppe.

Mvh Willy 

#jul #julekalender #aktivitet #ensomhet #prøvelse #coping #helse #helsegevinst #helsevesen #aktivitetskalender #pakkekalender #julen#lysogvarme 

 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

4 thoughts on “Luke nummer 2

  1. Så bra at du drar frem ensomhet i dagens luke av JULEKALENDERen! Det er viktig å tenke på andre, viktig å bry oss om andre. Viktig med #hverdagsgodhet ! Ha en fin adventssøndag!

  2. Marleen: takk for kommentar. Ensohet er viktig og bør være ofte på dagsordenen. Ønsker deg også en fredfull og fin advent 🙂 lykke til med julekalenderkonkurransen min 🙂

  3. Håper mange får med seg julekalenderen din og det viktige budskapet. Luke nr. 2 er gjennomført, og det beste av alt: kjøkkenet mitt skinner 😍god søndag 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top