Luke 7

Photo by Kristina Flour on Unsplash

Ny luke i julekalenderen folkens!

I dag skriver vi 7 Desember og dagen tilegnes kunsten å lytte.

Det å ta seg tid til å lytte til dem som har noe viktig på hjertet kan bety så uendelig mye.

“Tale er sølv, men taushet er gull”

Ja dette ordtaket kjenner vi alle. Litt mindre kjent er godeste J.P McEvoy sine ord. Mitt favorittuttrykk for tiden, nemlig 

“Når du snakker, gjentar du bare det du allerede vet. Men hvis du lytter, kan du lære noe nytt”.

Så dagens oppfordring er å begynne å lytte til dine medmennesker. Det kan altså bety så mye mer enn du aner og det vil gi deg kunnskap og viten som aldri ville kommet uten å evne å lytte. 

Dagens aktivitet er å samle familie, kolleger og venner til felkes tur. Gå en liten tur og bare lytt til det som skjer rundt deg. I stillhet slik at sansene får arbeide i fred. Løp hjem igjen og lag kakao til hele gjengen!

Og du, ring en du ikke har snakket med på lang tid. Lytt til hva han eller hun har å si.

Husk å kommenter innlegget så er du med i lørdagens trekning av en humanitær gave.

Mvh Willy 

#hverdagsaktivitet #lytte #julekalender #aktivitet #juleforberedelser #julen #lysogvarme #fred #ro #samarbeid #aktivitetskalender #pakkekalender 

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top