Luke 19

Copyright willy marthinussen

Luke 19 er offisielt åpnet!

Dagens ord er annerledeshet.

Det å være annerledes er på mange måter blitt til noe negativt. Ikke alltid, men alt for ofte. Vi er jo alle egentlig annerledes og det burde egentlig utelukkende være noe positivt, ikke sant?

I stedet er vi for ofte redde for å bruke annerledeshet til noe positivt. Annerledes er i mitt hode en stor styrke hvis folk rundt bare hadde verdsatt det å være annerledes. Å sitte seg selv fast i gamle vaner, regler, kulturelle og ukulturelle omgivelser der endring er fraværende, tyder på stagnasjon.

Det å stagnere i noe som helst der man trenger endring, er en svakhet som altfor ofte forekommer.

Da trenger man dem som ser annerledes på ting. Man trenger dem som er annerledes. Og ikke minst bør vi fremelske alle dem som er annerledes i alle former og tanker. Først da kan vi si at vi ivaretar et mangfold og utnytter hvert enkelt menneskes iboende ressurser.

Denne julen bør vi tenke på annerledeshet på en ny måte. Det vil si at alle som er annerledes kan få bidra på sin måte. Individualitet er en styrke i et samarbeid når individualiteten ivaretas og inkluderes. Annerledestenkning er nødvendig for innovasjon og fremgang.

Og det å inkludere annerledestenkende og mennesker som på alle andre måter er annerledes, det er ikke bare gode menneskelige kvaliteter, men også i høyeste grad et kvalitetsstempel i samfunnet, i venneflokken, i arbeidslivet, i politikken og også i alle andre arenaer i vårt liv. Vær den som tar annerledeshet på alvor. Vær inkluderende og ikke minst, våg å satse på de som er annerledes.

Dagens luke inneholder 3000 meter løping eller gåing. Et godt tips her er å løpe eller gå i 1.5 kilometer og så snu. For ekstra gevinst så kan man inkludere hastighetsøkning i intervaller på veien. Bli mer enn gjerne andpusten!

Ønsker alle en flott kveld!

Husk å kommentere så er du med i lørdagens trekning av en humanitær gave.

Mvh Hverdagsaktiv

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

4 thoughts on “Luke 19

  1. Hei! Jeg er ikke mye innom bloggen for tiden, men havner innom av og til. Det gikk plutselig opp for meg at bloggen kan være på vei til å bli slettet grunnet blogg.no sine endringer. Og da kan jo det skje med andre blogger jeg følger. Har du fått beskjed om at din vil bli slettet i april?

    Ønsker deg ei riktig god jul, med alt godt av både mat, pakket og trening!

    Mvh Øyvind

    1. Heisann. Jeg har sett at du ikke er så mye inne nå ja. Det er en del som ikke har automatisk blitt flyttet over til wordpress som er den nye plattformen til blogg.no. Jeg er en av dem som ble automatisk flyttet, mens min kone på erliklivet.blogg.no ikke er flyttet. Man må da søke blogg.no om å få lov til å bli flyttet. Hun har ikke fått svar enda, men håper det går fint. Jeg vil altså fortsette her på bloggen hverdagsaktiv som vanlig uansett. Det finnes muligheter til å laste ned alt innhold, samt flytte over til eget domene hvis det er ønskelig også. dette får du bedre svar på hos supporten til blogg.no.
      Håper du kommer deg inn på ny plattform her slik at man kan følge bloggen din videre. Her er det muligens nødvendig å få seg en konto på bloglovin slik jeg har forstått fordi alle blogger du har fulgt vil forsvinne. Jeg bruker bloglovin til å rekonnekte med følgere. Litt tungvint men, men..

      Ønsker forøvrig deg og dine en god og fredfull julefeiring.
      mvh willy

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top