Riktig godt nytt år fra hverdagsaktiv

Hei alle flotte mennesker der ute! Og hei til alle nye venner som jeg har blitt kjent med siste året. Dere alle har gjort at året mitt har blitt rikere og litt mer vakkert.

I året som har godt har jeg opplevd å møte motgang, mennesker med dårlige intensjoner, men aller flest med et godt hjerte. Opp og nedturer er en helt naturlig del av livet og det er det å klare seg gjennom dette som gjør oss til mennesker.

2019 er straks historie. Mange svært gode minner tas vare på og et par dårlige vil for evig forsvinne ut i glemselen. Vi har alle godt av en mental opprydding for å kvitte oss med alt vi ikke trenger av både tanker, opplevelser og negative mennesker som står i veien for vår personlige utvikling og livsglede. Rent fysisk og psykisk bør vi kanskje tenke mer på vår egen helses velferd enn å gå på akkord med oss selv for å tekkes andre.

Jeg er svært takknemlig for alt godt jeg har opplevd i året som har gått. Nye muligheter vil komme også neste år. Jeg vil helt sikkert oppleve både opp og nedturer også i 2020, men det er da greit da dette også er en del av livet.

Det å kvitte seg med unødvendig og skadelig ballast er en del av livsstilsendringer man bør ta innimellom. Selv synes jeg dette passer ekstra godt på denne tiden av året. Det som derimot er enda viktigere, er å videreføre ens egenverd, kjærlighet til andre, selvrespekt og empati. For min egen del vil jeg smile mye, mye mer og gi mye mer av godhet, kjærlighet og forståelse for andres meninger. Men jeg vil også sette strenge krav til at andre gjør det samme mot meg.

I 2020 vil man nok se en tøffere utgave av meg. En utgave som ikke lenger finner seg i å bli tråkket på. Man vil også oppleve en utgave som gir mye mer enn jeg tar og vil nok dele ut langt flere hjerter i 2020. Vi trenger å leve i et samfunn der vi er gode på å dele ut smil og hjerter. Vi trenger et varmere samfunn.

Så med disse ordene vil jeg ønske dere alle en fantastisk nyttårsaften med venner og familie eller alene om det skulle være slik. Jeg vil ønske dere alle et fredelig og mest mulig lykkelig år der lyset vinner over mørket og der åpenhet, respekt og forståelse står i sentrum.

Riktig godt nytt år!

Willy Marthinussen

Velkommen til min blogg. Jeg er utdannet Ergoterapeut og Hypnoterapeut. Jeg jobber 100% som Ergoterapeut i kommunen og har eget firma som tilbyr hypnoterapi, EFT , Livscoaching, foredrag og mer både til privatpersoner og til bedrifter. Jeg er levende opptatt av å hjelpe andre mennesker til et bedre liv og bedre helse på deres egne premisser. Jeg elsker å være i aktivitet og da særlig løping i gledestempo og jeg elsker å bidra til at andre også kan få de samme opplevelsene der livet kan leves til max! Jeg skriver mye om hverdagsaktivitet og mental trening og endring gjennom hypnoterapi og ikke minst om hva vi mennesker kan bidra med for å gjøre verden til et litt bedre sted.
Posts created 729

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top